آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری "روح خدا" در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان یزد از آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری روح خدا همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان یزد، ظهر امروز ( 9 بهمن) در نشست خبری که به منظور تبیین برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایام الله دهه فجر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن 35 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری روح خدا همزمان با این ایام فرخنده در استان یزد خبر داد.


وی افزود: این جشنواره برای دومین سال و در 13 بخش شامل نقاشی، خوشنویسی، مسابقه کتابخوانی، شعر، داستان و... از 12 بهمن ماه آغاز و تا نیمه خرداد ماه سال 93 ادامه دارد.


رستگاری با اشاره به تشکیل کمیته ستاد مساجد دهه فجر استان با مسولیت دبیرخانه کانون های مساجد، افزود: این ستاد با حضور اداره کل اوقاف وامور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی استان جهت برگزاری هر چه با شکوه تر جشن های مردمی دهه فجر در مساجد استان تشکیل می شود.


وی برجسته ترین ویژگی انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن دانست و افزود: این انقلاب متعلق به مردم می باشد و با تکیه بر همین مردم علیرغم انواع فشارهای خارجی و توطئه های دشمنان توانسته ایم به پیشرفت های چشمگیری در حوزه های مختلف دست یابیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از تشکیل 400 کمیته مردمی بزرگداشت ستاد دهه فجر در مساجد استان خبر داد و گفت: این ستادها به تدریج از ابتدای بهمن ماه در مساجد استان با حضور جوانان و نوجوان تشکیل شده است.


وی مهمترین رویکرد برنامه ای کانون های مساجد در دهه فجر را انتقال مفاهیم و آرمان های انقلاب به کودکان و نوجوانان دانست و گفت: در هیمن راستا برنامه های متنوعی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.


رستگاری با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی کودک،مسجد و انقلاب، گفت: این مسابقه ویژه کودکان در مقطع سنی زیر 8 سال و با موضوع انقلاب و با هدف پیوند بین مودکان و مساجد برگزار می شود.


وی با اشاره به توزیع بیش از یک هزار و 500 برگ این مسابقه در سطح کانون های مساجد استان گفت: آثار برتر این مسابقه در ایام الله دهه فجر در یکی از گالری های استان در معرض دید عموم قرار می گیرد.


مسئول ستاد مساجد بزرگداشت دهه فجر استان، برگزاری مسابقات تنیس روی میز به یاد شهدای انقلاب اسلامی را یکی دیگر از برنامه های این دبیرخانه دانست و گفت:این مسابقات با گستره استانی و در دوبخش آقایان و بانوان با همت کانون های فرهنگی حضرت رقیه (س) و کانون فرهنگی امام سجاد (ع) برگزار می شود.


وی برگزاری نمایشگاه کتاب، دیدار با خانواده شهدا، غباروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و مبارزان دوران انقلاب، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع انقلاب، جشن های ویژه خواهران و خردسالان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، برگزاری جام دیجیتال فوتبال، معاینه رایگان مسجدی ها، اکران فیلم های جشنواره عمار، توزیع اقلام فرهنگی جهت آذین بندی مساجد و ... را از سایر برنامه های کانون های مساجد استان دانست.


رستگاری با اشاره به فعالیت های کانون های تخصصی، شهرستانی و روستایی استان جهت بزرگداشت این دهه، گفت: برنامه های متنوع بسیاری در سطح کانون های استان در حال برگزاری می باشد که قطعا مجال و فرصت اعلام تمامی این برنامه ها در این فرصت اندک میسر نمی باشد.

 

وی با گلایه از کاهش بودجه های دبیرخانه کانون های مساجد استان علی رغم حجم بالای فعالیت ها و حضور در تمامی برنامه ها و مناسبت های ملی مذهبی گفت: کانون‌های مساجد در سال 89 از ردیف بودجه استانی نیز بهره‌مند بود اما طی دو سال گذشته نه تنها بودجه استانی نداریم بلکه بودجه کشوری نیز به یک چهارم قبل رسیده است.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ابراز امیدواری کرد: در دولت جدید توجه ویژه ای به فعالیت های مساجد صورت گیرد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، در بودجه سال 93 استانی، ردیف بودجه‌ای برای کانون مساجد استان یزد دریافت کرده‌ایم.
 

پایان پیام/

کد خبر 337514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha