اقدامات کمیته امداد باید در سازمان ملل معرفی شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: تلاش خواهم کرد کمیته امداد را در سازمان ملل به خوبی معرفی کنم زیرا راهکارهای آن در ریشه کنی فقر قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، گری لوئیس عصر روز گذشته (9 بهمن) در نشست خبری که در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: دیدار من از قزوین نخستین سفر به این استان است که در این سفر از نزدیک با فعالیت های کمیته امداد آشنا شدم.
 

وی ادامه داد: یکی از کارهای ما در سازمان ملل این است که گوش به حرف یکدیگر کنیم و ما امروز کارهای نیک کمیته امداد را مشاهده کردیم که در جاهای مختلف فعالیت دارد و امید، روشنی و امنیت را به مردم به واقع محروم و فقیر هدیه می کند.
 

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران اضافه کرد: پیش از این از فعالیت های امداد در تهران بازدید کردم و در این دیدار با فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) آشنایی بیشتری پیدا کردم چراکه کمیته امداد یک کمک رسانی مستقیم، ارزنده و مثبت را به نیازمندان ارائه می دهد و من آمده ام تا فعالیت های کمیته امداد را ببینم تا زمینه همکاری مشترک را پیدا کنم.
 

وی تأکید کرد: من بر این باور هستم که اهداف کمیته امداد همچون کاهش ناعدالتی در جامعه و ریشه کنی فقر دیدگاه هایی است که برای فعالیت مشترک مناسب است؛ من در کمیته امداد نظامی را دیدم که پول ها و کمک های مردمی را جمع آوری و از آن استفاده می کند تا کرامت و انسانیت را به خانواده های فقیر برگرداند و برای آنها امید ایجاد کند.
 

لوئیس اعلام کرد: من به کشورهای زیادی رفته ام و روستاهای زیادی را دیده ام ولی در بازدید از فعالیت های کمیته امداد در روستاهای استان قزوین از خود پرسیدم که اگر این حمایت ها نبود این محرومان چگونه زندگی می کردند.
 

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما ایمان و نوع دوستی است و بر این اساس همکاری می کنیم البته آموزه های دینی به ما کمک می کند که راه و روش درستی را برای رفتار مناسب پیدا کنیم.
 

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: خوشبختانه طی 30 سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده به طوری که امید به زندگی در ایران از 51 سال به بیش از 70 سال ارتقاء یافته همچنین زمان تحصیل از 7/8 سال 14 سال رسیده است.
 

وی توضیح داد: دولت ایران از ما خواسته است که تجربیات دیگر کشورها را در زمینه های مختلف همچون؛ ریشه کن کردن فقر، راه های رفع کمبود آب، ریشه کنی بیماری های ایدز، سل و مالاریا، سیاستگذاری برای کمک کردن ریسک تلفات در بلایای طبیعی، رسیدگی به آوارگان و جلوگیری از ترافیک مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور را در اختیار آنها بگذاریم، در واقع دولت ایران می خواهد در این زمینه از تجربیات دنیا استفاده کند و در زمینه مسائل مالی درخواستی نداشته و بر این اساس من نیز تلاش می کنم تا در ریشه کنی فقر برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
 

لوئیس عنوان کرد: تلاش خواهم کرد کمیته امداد را در سازمان ملل به خوبی معرفی کنم و خیلی علاقه دارم کمیته امداد شناخته شود باید کمیته امداد بیش از پیش در سازمان ملل نمود پیدا کند من راهکارهای زیادی برای ریشه کنی فقر دیده ام ولی راهکارهای کمیته امداد قابل توجه است.
 

وی افزود: در خیلی از کشورها دولت پول جمع می کند ولی این پول ها خرج بروکراسی می شود اما من مطمئن هستم خیلی از این اتفاقات در کمیته امداد نمی افتد و پول ها برای خدمت به مردم صرف می شود به طوری که در مشاهده فعالیت های کمیته امداد مشاهده کردم که مبالغ جمع آوری شده رابطه مستقیمی با وجوهی که خرج شده، دارد.
 

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران اظهار کرد: مردم در ایران براساس ایمان خود به محرومان کمک می کنند و در این میان کمیته امداد را نیز مسئولیت پذیر می شناسند، بنابراین می توان همکاری مستقیمی بین کمیته امداد و سازمان ملل برقرار کرد.
 

وی یادآور شد: در حال حاضر سازمان ملل متحد در ایران بعد از 65 سال فعالیت 18 نمایندگی فعال دارد و در 12 حوزه به بررسی مشکلات می پردازد که از 400 نفر همکار دفاتر سازمان ملل در ایران، 90 درصد ایرانی هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 337686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha