گلستان میزبان جشنواره های فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در ایام فجر امسال، گلستان میزبان جشنواره های فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر خواهد بود.

احمد گلچین، رئیس اداره امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: همزمان با جشنواره فیلم فجر در گلستان، جشنواره هنرهای تجسمی نیز برگزار می شود.


وی با اعلام اینکه حدود 60 اثر برای جشنواره هنرهای تجسمی به گلستان ارسال می شود، افزود: تعداد فیلم هایی که قرار است در این مدت اکران شوند، حدود 10الی 15 فیلم در سینما کاپری خواهد بود.


گلچین اذعان داشت: افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از (15 الی 25 بهمن) در سینما کاپری اتفاق خواهد افتاد و به دنبال آن، جشنواره موسیقی فجر، از (25 الی28 بهمن) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی می شود.


وی ادامه داد: در این جشنواره 2 گروه از منتخبان حوزه جشنواره فجر به استان گلستان سفر خواهند کرد، که همزمان نیز چهار گروه استانی در کنار این دو گروه فعالیت می کنند.


رئیس اداره امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اعلام کرد: همزمان با جشنواره های فجر، برنامه های جانبی همچون نمایش ممد خرتو، قارنلی، اجرای کنسرت موسیقی و غیره به اجرا در خواهد آمد.
 

گلچین با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه های این دهه، استان با تقسیم بندی چهارگانه و انتخاب بخش های مختلف برای هر منطقه به فعالیت می پردازد، افزود: گنبد، مینودشت و کلاله به عنوان منطقه یک، به ترتیب خوشنویسی، طنز و هنرهای تجسمی را انتخاب کرده اند.

 

وی آزادشهر، رامیان و علی آباد را در منطقه دو عنوان کرد و اذعان داشت: این شهرستان ها به ترتیب، خوشنویسی، ادبیات داستانی و هنرهای تجسمی را برگزیده اند.


گلچین با بیان اینکه گرگان به عنوان منطقه سه در بخش شعر فعالیت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: آق قلا با همایش و جشن قرآنی، بندر ترکمن در بخش موسیقی مقامی، کردکوی در بخش طنز و بندرگز در بخش عکس در منطقه چهارم قرار می گیرند.

 

رئیس اداره امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بیان اهداف میزبانی این جشنواره ها، گفت: این جشنواره ها فضایی آموزشی برای شهروندان استان خواهد بود و فضای مناسبی برای تبادل تجربیات بین هنرمندان استانی و کشوری ایجاد می کند.


پایان پیام/

کد خبر 337802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha