برگزاری جشن های انقلاب در 410 کانون فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان؛مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت:به مناسبت گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی در بیش از 410 کانون فرهنگی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: بزرگداشت هر چه باشکوه تر سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان ضروری است.

 

قاسمی گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری برای ایام الله دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان پیش بینی کرده که از مهم ترین آنها می توان به برگزاری مراسم جشن بزرگداشت انقلاب اسلامی در بیش از 410 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد.

 

وی افزود: این مراسم در 10 شب دهه فجر به طور ویژه در 40 کانون فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آنها نیز از سوی دبیرخانه کانون های این استان تامین می شود.


این مسئول فرهنگی و هنری عنوان کرد: اعزام روحانیون و مبلغان دینی به روستاها و مناطق عشایری با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع انقلاب در مناطق عشایری، افتتاح کانون های فرهنگی و هنری مساجد تازه تاسیس در شهرستان های هشت گانه با حضور فرمانداران و مسئولان محلی و توزیع اقلام فرهنگی شامل سیستم صوتی و تجهیزات کتابخانه ای بین کانون های مساجد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از سایر برنامه های گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد است.

 

قاسمی برگزاری مراسم شعرخوانی با موضوع انقلاب اسلامی و با حضور شاعران استانی، اجرای مسابقه کتاب خوانی و روزنامه دیواری با موضوع امام خمینی (ره) و انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس مربوط به قبل از انقلاب و دوران پیروزی آن و حضور مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم پهلوی در مساجد با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و برگزاری 10 مراسم شب خاطره دوران پیروزی انقلاب در 10 مسجد با حضور راویان شرکت کننده در راهپیمایی ها و تظاهرات را از سایر برنامه های دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.


وی شرکت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رژه موتوری 12 بهمن از فرودگاه یاسوج تا مرکز این شهر، نصب پلاکارد در این مسیر به مناسبت گرامی داشت سالروز لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن، پخش سرودهای انقلابی از سوی مساجد در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح 12 بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور و برگزاری نشست تخصصی تبیین دستاوردهای معنوی و فرهنگی پیروزی انقلاب در مساجد با حصور اندیشمندان و فرهیختگان استانی را از دیگر برنامه های اجرایی این دبیرخانه اعلام کرد.

 

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در کهگیلویه وبویراحمد اجرای مسابقات سرود انقلابی از تولیدات مساجد در محافل فرهنگی و آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دعوت از مسئولان استانی در مساجد برای تشریح دستاوردهای انقلاب و ارائه گزارش فعالیت های آن اداره را از سایر برنامه های دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

 

قاسمی گفت: نماز ظهر یوم الله 22 بهمن امسال با همکاری ستاد اقامه نماز استان و با حضور افراد شرکت کننده در راهپیمایی در مصلای امام خمینی (ره) و یا مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج اقامه می شود.

 

وی افزود: مسئولان ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد مکان و امام جماعت نماز ظهر یوم الله 22 بهمن امسال در یاسوج را هر چه سریعتر تعیین و اعلام کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای برگزاری مراسمات ایام الله دهه فجر امسال مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در اولویت بوده و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و اجرای این برنامه ها منحصر به شهرهای استان نباشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 337863

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha