برپایی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برپایی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استان مرکزی همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مصطفی مشایخی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و رییس کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر این استان امروز(10 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور 200 ناشر کشوری از 15 تا 21 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های استان مرکزی دایر می شود.


وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است و در این نمایشگاه پنج کتاب رونمایی می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: دستگاه های مختلف باید با اجرای برنامه های فرهنگی این رسالت خطیر را اجرا کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری 104 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان خبر داد و افزود: این برنامه ها با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار می شود.


رییس کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر استان مرکزی ادامه داد: این برنامه ها توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی، علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت کمیته فرهنگی دهه فجر برگزار می شود.


مشایخی همچنین از اکران 20 فیلم فجر در اراک خبر داد و اضافه کرد: این فیلم ها در سینما فرهنگ اراک برای بازدید علاقمندان در ایام الله دهه فجر اکران می شود.


وی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان خبر داد و گفت: این جشنواره 16 و 17 بهمن ماه در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار می شود.


مشایخی برگزاری جشنواره شعر، اهداء کتاب در مدارس و مساجد، نشست های خاطره نویسی و قصه گویی، همایش شعر آیینه خورشید، دیدار با خانواده شهداء، تجلیل از سه عکاس دوران انقلاب، برگزاری گارگاه های هنر های تجسمی، طراحی، نقاشی، تصویر سازی و هنرهای دیجیتال را از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 337936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha