سریال های ایرانی توان لازم را برای ایجاد سبک زندگی دینی ندارند

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص نقش صدا و سیما و رسانه های مجازی برای ایجاد سبک زندگی دینی گفت: اکثر سریال های ایرانی، سرگرمی دارند و برای ایجاد سبک زندگی توان لازم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، رئیس کل دادگستری استان در بازدید از نهمین نمایشگاه "قرآن کریم و عترت" استان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه نخستین گام در بهره گیری از قرآن کریم برای سبک زندگی دینی چیست؟ تفکر در آیات را بهترین و مؤثرترین ابزار برای ایجاد سبک زندگی اسلامی دانست.


حجت الاسلام علی توکلی با بیان اینکه متأسفانه وقتی دقت لازم در آیات قرآن نشود و در آن تدبر نکنیم در زندگی عملی ما اثر لازم را نخواهد داشت؛ افزود: باید مقید باشیم تا روزانه یک صفحه از قرآن بخوانیم زیرا انس با قرآن ایجاد سبک زندگی می کند.

 

تنها چیزی که عبدالباسط کم داشت

وی در پاسخ به اینکه فلسفه تأکید امام خامنه ای در تربیت 10میلیون حافظ قرآن چیست؟ بیان داشت: حافظ قرآن باید عامل به آن هم باشد در غیر این صورت همان وضعیتی پیش می آید که در اهل سنت می بینیم زیرا حافظ زیاد اما چون عامل به قرآن نیستند هم در دنیا و هم در آخرت مشکل دارند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان در تکمیل این بخش از سخنانش بیان داشت: عبدالباسط، قاری معروف اهل سنت پس از مرگش در عالم خواب به پسرش می گوید تنها چیزی که کم دارم ولایت حضرت علی(علیه السلام)است.

 

سریال های ایرانی توان لازم را برای ایجاد سبک زندگی دینی ندارند

وی در خصوص نقش صدا و سیما و رسانه های مجازی برای سبک زندگی دینی، عمده وظیفه را متوجه صدا و سیما دانست که باید در فیلم ها، تبلیغات، بیان روابط اجتماعی، نقش مؤثری داشته باشد اما متأسفانه اکثر سریال های ایرانی فاقد این ویژگی هستند و سرگرمی دارند ولی برای ایجاد سبک زندگی توان لازم را ندارند.


حجت الاسلم توکلی با تأکید بر اینکه رسانه های مجازی و انتشاراتی باید سبک زندگی را در قالب قصه ها، داستان ها و الگوهای شناخته شده واقعی به مردم ارائه دهند؛ افزود: در گذشته مادران برای بچه های خود قبل از خواب قصه می گفتند که بسیار در شکل گیری شخصیت فرزند و انتخاب راه آینده اش مؤثر بود اما امروز رسانه های مجازی برای فرزندان ما بدآموزی های فراوانی دارند.
 

انس با قرآن و کاهش ارتکاب گناه

وی در خصوص تأثیر انس با قرآن در کاهش جرم، بیان داشت: طبع انسان به گونه ای است که اگر افرد با ابزار و شیوه های معنوی و مذهبی ارتباط و معاشرت داشته باشد اثرناخودآگاه در ایمان و اعتقادات مذهبی آنان داشته و آرامش روانی خواهد داشت.


این مسئول قضائی گفت: به همین جهت کسانی که با قرآن انس دارند آرام تر، امیدوارتر و از اعمال خود نگران ترند و کمتر تحت تأثیر وسوسه های شیطان و هواهای نفسانی قرار می گیرند و چنین فردی کمتر مرتکب گناه و جرم می شود.

 

الگوهای عملیاتی را به جامعه معرفی کنیم

وی در پاسخ به اینکه نمایشگاه قرآن استان تا چه حد می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد؛ تصریح کرد: این نمایشگاه بخش ناچیزی از نیازها را می تواند تأمین کند اما جامعه ما نیاز به الگو دارد و باید تلاش کنیم الگوهای عملیاتی مناسب را در این نمایشگاه ها معرفی کنیم.


حجت الاسلام توکلی در همین زمینه خاطرنشان کرد: نمایشگاه، ابزار فرهنگی را ارائه می دهد اما الگوها را کم رنگ تر و باید به طور مثال فردی که مدتها به راه کج رفته و هم اکنون هدایت شده را در نمایشگاه معرفی کرد زیرا بیان خاطرات از طرف او و تبیین آفت ها و دام ها و تهدیدهایی که افراد را به بیراهه می کشاند خیلی می تواند تأثیر گذار باشد.


وی تأثیر این امر را از هر تابلو و کتابی اثرگذارتر خواند و افزود: کما اینکه اثر فیلم و تئاتر و نمایش کمتر از کتاب نیست.

پایان پیام/

کد خبر 338695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha