مرحله استانی مسابقات قرآنی بانوان حوزوی 19 بهمن برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در 19 بهمن و رقابت نزدیک به 70 نفر در این مسابقات خبر داد .

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌پناه، مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفتگو با خبرنگار معارف خبرگزاری شبستان با اعلام این خبر گفت:مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود،‌ که مسابقات سال جاری هشتمین دوره از این مسابقات است.
وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی این مسابقات در 19 بهمن تصریح کرد: مرحله مدرسه ای این مسابقات با حضور 8 هزار و 500 نفر از بانوان حوزوی در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) برگزار شد و افرادی که موفق به کسب 85 درصد امتیاز مرحله مدرسه‌ای شدند، به این مرحله راه یافته اند.
حجت الاسلام حسینی پناه افزود: برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران راه یافته و نفرات برتر کشوری در جشنواره‌ قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در قم مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی ضمن اشاره به رشته های مختلف مسابقات قرآنی حوزه های علمیه خواهران گفت: این مسابقات شامل طرح‌های نسیم قرآن با محتوای ترجمه و مفاهیم، تبیان با محتوای تفسیر و اشراق با محتوای حفظ موضوعی می‌شود.
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: محتوای آزمون مسابقه قرآنی در مرحله استانی در رشته ترجمه و مفاهیم شامل سه جلد کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از آقایان محدث، صفار هرندی و علامی، در رشته تبیان شامل شش سوره شامل یس، حجرات، عنکبوت، قصص، لقمان و اسرا با تفسیر حجت‌الاسلام قرائتی و در رشته اشراق شامل سه جزوه مشتمل بر 300 آیه و روایت در 50 موضوع اعتقادی، اخلاقی و کاربردی که از سوی معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران تهیه و تنظیم شده است، می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌پناه زمان برگزاری مرحله کشوری این مسابقات را 21 اسفندماه ذکر کرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 339156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha