مهم ترین عناوین برنامه های دهه فجر مساجد سراسر کشور

خبرگزاری شبستان: مسابقه عکاسی با موضوع انقلاب در لرستان، برگزاری 100 جشن مسجدی در خراسان شمالی و افتتاح نمایشگاه فجر آفرینان در قم از جمله برنامه هایی است که همزمان با دهه فجر در استان ها برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی را برای مساجد برگزار می کنند که در این گزارش عناوین مهمترین برنامه ها آمده است. 

 

برگزاری 100 جشن مسجدی همزمان با دهه فجر در خراسان شمالی
حجت الاسلام محمد افشین فر، مسئول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی با اشاره به برگزاری 100 جشن همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و برنامه 10 شب در 10 مسجد از سال گذشته در استان، تصریح کرد: در همین راستا امسال نیز کمیته مساجد این برنامه را از حالت استانی به سطح شهرستانی نیز کشانده است.


مسابقه نقاشی مسجد و انقلاب در قزوین
کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) مسابقه نقاشی مسجد و انقلاب را ویژه کودکان و نوجوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می کند.

اهدای ثواب اجرای طرح تلاوت نور به روح شهدای هسته ای، برگزاری مسابقات قرآن، اذان، تواشیح، داستان نویسی، برپایی شب های خاطره، مراسم های ویژه در مساجد شاخص از جمله مسجد کریم اهل بیت(ع) و مقبره صاحب الزمان بیدستان، برپایی محافل انس با قران، برگزاری نشست های تخصصی به همراه پرسش و پاسخ، دیدار استاندار استان با مردم در مساجد، برگزاری مسابقه تفسیر و قرائت قرآن و حفظ سوره فجر در مساجد از دیگر برنامه هایی است که همزمان با دهه فجر در این استان برگزار می شود.


اجرای بیش از 75 عنوان برنامه در کانون های مساجد آذربایجان غربی
حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری طرح "والفجر" در کانون های مساجد این استان گفت: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، دیدار با امامان جماعت و تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد، توزیع بروشور های پاسخ گویی به شبهات و افتتاح 18 کانون جدید از مهم ترین برنامه های اجراییی در ایام دهه فجر است.

 

وی برگزاری گفتمان های دینی با عنوان بصیرت و ولایت در کانون ها، نام گذاری کانون های جدید به نام شهدای انقلاب، دیدار با خانواده های شهداء، بازگشایی مساجد در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، اجرای مسابقه انشاء و مقاله نویسی با عنوان" خانواده من در انقلاب" بین اعضاء کانون ها را از سایر برنامه های اجرایی دهه فجر عنوان کرد.

 

تجلیل از نخبگان مسجد، انتشار بروشور های مرتبط با انقلاب، برگزاری جشن انقلاب در 36 کانون استان و برگزاری همایش فجر آفرینان مساجد با حضور فعالان مساجد در مصلی ها و مساجد جامع بخش دیگری از برنامه هایی است که در مساجد و کانون های فرهنگی هنری این استان برگزار می شود.

برگزاری 700 برنامه در مساجد خراسان جنوبی
محمدرضا نخعی پور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اعلام برگزاری جشن های دهه فجر در 700 مسجد این استان گفت: برگزاری مسابقه نقاشی قرآن و نماز نونهالان آسمانی که در آستانه فرارسیدن بهار انقلاب در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه با موضوع قرآن و نماز یکی از برنامه های محوری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به مناسبت فرارسیدن دهه فجر است.
نخعی پور از حضور 90 نونهال و کودک در مسابقه نقاشی نماز و قرآن نونهالان آسمانی خبرداد و افزود: این کودکان از 9 مهد قرآنی سطح شهرستان بیرجند شرکت کردند.
وی با اشاره به برنامه های دهه فجر کانون های مساجد استان، اظهار کرد: بیش از یکصد کانون فرهنگی و هنری مسئول اجرای برنامه های دهه فجر هستند که در این راستا 700 برنامه متنوع در سطح مساجد روستا ها و محلات شهرستان ها برگزار می شود.

 مسابقه عکس بشتاب به سوی نماز از دیگر برنامه هایی است که دراین استان برگزار می شود.


برگزاری بیش از 50 برنامه به مناسبت دهه فجر در مساجد البرز
حجت الاسلام موسوی، مدیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان البرز با اعلام برنامه های دهه فجر در این استان گفت: طنین بانگ الله اکبر در شب 22 بهمن از مناره های مساجد استان، قرائت سوره والفجر در شب 12 و 22 بهمن و هدیه به روح مطهر امام راحل، آذین بندی مساجد، استقرار ایستگاه های صلواتی، برپایی نشست های خانواده با حضور کارشناس خانواده حجت الاسلام دکتر دهنوی در مساجد، تهیه روزشمار انقلاب و توزیع آن در مساجد، برگزاری مراسم ویژه ولادت امام حسن عسکری(ع) در روز 19 بهمن و سالروز وفات حضرت خدیجه(ص)، دیدار اعضای کانون مساجد با علماء و مبارزین انقلاب اسلامی در استان البرز، برگزاری محافل قرآنی از جمله برنامه های در 21 بهمن در دهه مبارک فجر در مساجد است.

 

برگزاری جشن انقلاب در مساجد به همراه آذین بندی و برپایی ایستگاههای صلواتی، برگزاری نشست های معرفتی و تکریم شهدای انقلاب از دیگر برنامه هایی است که در این استان برگزار می شود.


بهره گیری از فضای مساجد در برنامه های دهه فجر کرمان
مهدی صدفی، رئیس ستاد بزرگداشت برنامه های دهه فجر در استان کرمان گفت: مهمترین برنامه های این دهه علاوه بر آماده سازی و مهیاسازی برای اجرای برنامه ها، افتتاح نمایشگاه قرآن کریم است.

این مسئول، نورافشانی آسمان کرمان در شب (22بهمن) برگزاری جشن های انقلاب در 25تکیه در مرکز استان، 10شب جنگ شادی در خانه شهر، تالار عماد و سالن ولایت، اجرای 15کنسرت موسیقی سنتی، همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب، جشنواره روستائی و عشایری، محافل قرآنی و... را از دیگر برنامه های مهم ایام الله دهه فجر برشمرد.

 

برپایی مراسم 10 شب 10 مسجد در زاهدان

 حضور مدیران ارشد استان در مساجد، برگزاری مسابقه با محوریت وصیت نامه امام خمینی(ره)، اجرای مسابقات متنوع دانش آموزی از جمله برنامه هایی است که در مساجد زاهدان برگزار می شود.

 

 افتتاح نمایشگاه فجر آفرینان در استان قم

 افتتاح 150 کانون فرهنگی هنری، افتتاح نمایشگاه فجرآفرینان از جمله برنامه هایی است که  همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان قم برگزار می شود.

 

تجدید بیت با آرمان های امام خمینی(ره) در خمین

 حضور در بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهر خمین و تجدید بیت با آرمان های امام خمینی(ره) در روز 12 بهمن، برگزاری چهارمین دوره مسابقات گیم نت دیجیتال(جام فجر) از برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مرکزی است.

 

دیدار مردمی در مساجد کردستان

 دیدار مسئولان با مردم در مساجد و بررسی مشکلات محله از برنامه هایی است که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد برگزار می شود.

 

مسابقه روزنامه دیواری آفتاب انقلاب در اردبیل

مسابقه روزنامه دیواری آفتاب انقلاب، برگزاری مسابقه گفتمان انقلاب، اهدای ثواب تلاوت نور به شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی(جام فجر) از جمله فوتسال، پیاده روی و توزیع اقلام فرهنگی بین مساجد و شب های خاطره از برنامه هایی است که در استان اردبیل برگزار می شود.

 

رونمایی از کتاب تاریخ انقلاب در بجنورد

 میثاق با امام امت در مساجد، رونمایی از کتاب تاریخ انقلاب و اجرای برنامه 10 شب در 10 مسجد نیز از جمله برنامه هایی است که در بجنورد برگزار می شود.

 

14 محله 14 مسجد در استان هرمزگان

 برگزاری برنامه 14 محله و 14 مسجد با حضور مدیران استان  در 14 مسجد منتخب استان نیز از جمله برنامه هایی است که در استان هزمزگان برگزار می شود.

 

برپایی شب های خاطره در فارس

 شب های خاطره با حضور مبارزین و زندانیان قبل از انقلاب در مساجد استان فارس، ختم قرآن هدیه به روح  امام و شهدا پس از اقامه نماز جماعت، دیدار مردمی با مردم در مساجد و بررسی مشکلات مردم از برنامه هایی است که در مساجد استان فارس همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

مسابقه عکاسی با موضوع انقلاب در لرستان

 برگزاری مسابقه فجرمهر، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوعات مرتبط با انقلاب، برگزاری یادواره شهدا( هرشهرستان یک یادواره) از برنامه هایی است که در مساجد استان فارس برگزار می شود.


پایان پیام/




 

کد خبر 339218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha