احیای ولایت فقیه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری شبستان: کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: بزرگترین هدف و دستاورد انقلاب اسلامی ایران از نظر فرهنگی تجدید حیات اسلام و احیای ولایت فقیه نمونه بارز آن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز (14 بهمن) همزمان با برگزاری سومین ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، همچون هدیه ای خدایی و مائده ای آسمانی در تاریکی ترین دوران تاریخ با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر حاضر، حیاتی دوباره به همه اقشار جامعه بخشید و دهه فجر به‌ عنوان ایام ولادت و سالگرد انقلاب اسلامی، دنیایی از عبرت ها و سرمشق های تاریخی را پیغام داد.


وی، افزود: اگر تاریخ دقیق انقلاب و نهضت را از سال 42 حساب کنیم و مجموع شعارها و حرکت ها و مراکزی که از آنجا قیام کردند را در نظر بگیریم متوجه می شویم که چگونه بیش ازهمه حادثه کربلا سرمشق و راهگشا و الهام بخش ما به سوی پیروزی بوده و انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه مبارک فجر از آرمانهای آزادی خواهانه و ظلم ستیزانه حماسه حسینی نشات گرفته است و پیام ها و آرمانهای آن تشابه زیادی به پیام حماسه عاشورا دارد.


حقی، گفت: انقلاب اسلامی دستاورد خون هزاران شهید است که شکرانه این نعمت، انتقال پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان امروز است و وقوع انقلاب اسلامی محصول تلاش رهبری دینی بود که توجه به امور سیاسی و سرنوشت مسلمانان و تلاش در جهت تاسیس جامعه ای مطابق با ارزشهای دینی را جزء اصول واعتقادات اصیل اسلامی می دید.


دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی در ادامه به نمونه ای ازدستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شکوفایی معنوی و گرایش به سمت ارزش های اسلامی در میان اقشار مختلف مردم، احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه، فعال شدن حوزه ودانشگاه در صحنه های علمی و اجتماعی و وحدت این دو نهاد سرنوشت ساز با هم، حضور فعال زنان در انقلاب و بالا رفتن منزلت زن در ایفای نقش سیاسی،مطرح شدن اسلام به‌ عنوان یک ابر قدرت در صحنه های بین المللی و پیوند میان دین و سیاست و تشکیل حکومت دینی و تاسیس جمهوری اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی می باشد.


این مقام مسئول، بزرگترین هدف و دستاورد انقلاب اسلامی ایران را از نظر فرهنگی تجدید حیات اسلام دانست و اظهار داشت: اسلام برای اداره و هدایت زندگی بشر در همه زمان ها و مکان ها مفید وعملی است و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) استقلال ملت ایران ناشی از روح دینی و اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران ماهیتاً اسلامی است.

 

توزیع سی دی " داستان انقلاب " در اردبیل


علی دژبانی، کارشناس پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، با اعلام این خبر، گفت: سی دی داستان انقلاب حاوی عکس، فیلم، سرود های انقلابی، سخنرانی، کلیپ انقلاب و... است که برای آشنایی نسل نوجوان و جوان با علل پیروزی انقلاب، اهداف قیام مردم در سال 1357، نقش رهبری در پیروزی انقلاب و... تهیه و توزیع شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، دژبانی افزود: به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهنمد انقلاب اسلامی و به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه و آشنایی دانش آموزان با فلسفه و اهداف انقلاب اسلامی در سال 57 در ایران نمایشگاه حجاب و عفاف به مدت ده روز از 12 تا 22 بهمن ماه در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای شهرستان اردبیل در حال برگزاری است.


دژبانی، گفت: تعداد 200 عدد سی دی داستان انقلاب در بین دانش آموزان و بازدید کنندگان از نمایشگاه حجاب و عفاف توزیع شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 339235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha