مسجد کانون فعالیت های فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: مساجد کانون و محور فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی در سطح جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام جواد نوری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(14 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: ظرفیت مسجد یک ظرفیت بالقوه است که حضرت امام خمینی در طول مبارزات خود توانست از این ظرفیت بزرگ و پرنفوذ استفاده کند.


وی، افزود: امام خمینی(ره) توانست از مسجد به عنوان مقر هسته های اولیه انقلاب استفاده کند و از این پایگاه که از مکان های مورد وثوق مردم و تجمع مردم بوده به پایگاه مبارازاتی تبدیل کند و از این ظرفیت برای ساماندهی نیروهای انقلابی استفاده شود.


حجت الاسلام جواد نوری، ابراز کرد: اگر نگاهی به پیشینه انقلاب نگاهی داشته باشیم می بینیم که تمام جلسات و حرکت های اصلی انقلاب از مسجد شروع شده و امام راحل به خوبی این ظرفیت را شناخته و از آن در جن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به خوبی استفاده شده است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: در استان ایلام نیز مسجد جامع، کانون تحولات انقلاب بوده است و زمانی آیت الله حیدری ایلامی، مرحوم کافی، سلطانی، تعمیرکاری و مرحوم آیت الله مروارید در استان از ظرفیت مسجد استفاده کردند و پایگاهی برای هدایت راهپیمایی مردم ایلام علیه رژیم ستم شاهی بوده است.


وی، تصریح کرد: مردم در مسجد جامع تجمع و برنامه ریزی می کردند و سررشته تمامی تحولات انقلاب که در ایلام شکل می گرفته مسجد و اهالی مسجد بوده و این مکان های مقدس محل تجمع و سخرانی خطبا و روحانوین و مبارازن انقلابی برای کار مبارازتی بوده است.


نوری، افزود: مسجد جامع شور و شعف انقلابی در ایلام را ایجاد کرد و این شور شعف به سایر مساجد در سطح شهرستانهای استان کشیده شد و امروز می بینیم که به برکت مسجد فرهنگ انقلابی و اسلامی به ساری نقاط جهان تزریق شده و نقش مهمی در تداوم انقلاب داشته است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید از این ظرفیت برای تداوم انقلاب استفاده شود، ابراز کرد: مسجد نقش اساسی را در انقلاب اسلامی داشته و امروز نباید این جایگاه که مسجد داشته فراموش شود.


وی، با اشاره به فرموده امام راحل، مبنی بر اینکه مسجد سنگر است، یادآور شد: امروز نیز باید مسئولان توجه خاصی به مسجد داشته و باید به وظایف خود را در قبال مساجد انجام دهند.


حجت الاسلام نوری با بیان اینکه مساجد بهترین مرکز برای مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند، گفت: مسئولان ما نباید از ظرفیت غافل باشند و اگر خیلی از مساجد ما امروز امام جماعت ندارند این از کوتاهی مسئولان است و باید زمینه حضور امام جماعت را فراهم شود.


وی، تصریح کرد: ما اگر بتوانیم همان توجهی که در اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس به حوزه مسجد داشتیم و الان به آن توجه شود یقین بدانید که همانطوری که مسجد توانست زمینه ساز انقلاب و پشتیبان جبهه و جنگ باشد امروز نیز کانون مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: باید امروز مساجد بیش از گذشته تقویت شوند، همانطور که در صدر اسلام، مساجد محل فعالیت های سیاسی، عبادی، اقتصادی و فرهنگی بوده است امروز نیز با مدیریت صحیح همان نوع کارکرد را برای مشاجد قائل شویم.


حجت الاسلام نوری، در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم توجه بیشتری به مساجد داشته باشیم، مسجد کانون تداوم انقلاب خواهد بود و به طور قطع مساجد بستر خوبی برای مقابله با تهاجی فرهنگ خواهند بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 339476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha