استمرار نقش مساجد نیازمند احیا کارکردهای اصلی مسجد است

خبرگزاری شبستان:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استمرار نقش توفنده مساجد همانند دوران انقلاب نیازمند احیا کارکردهای اصلی مساجد است.

مصطفی مشایخی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: در دو سه قرن اخیر دو انقلاب بزرگ در دنیا اتفاق افتاد که به اینها انقلاب مادر می گویند یعنی انقلاب هایی که سطح تاثیرگذاری آن ها از مرزهای جغرافیایشان فراتر رفته که یکی از آن ها انقلاب فرانسه است به نام انقلاب انسان یکی انقلاب روسیه است به نام رنج و انقلاب ایران که به نام خدا اتفاق افتاد.


وی افزود:‌ شعارهای انقلاب شعارهای دینی بوده مثل "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" و "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" یعنی تفکر دینی حاکم بر انقلاب بود و در راس آن یک مرجع تقلیدی که ذوابعاد بود، قرار داشت.


مشایخی ادامه داد: مهمترین پایگاه شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی مساجد بود که هم در تاثیر گذاری به افکار عمومی نقش داشتند و هم در عرصه های فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و نظامی نقش بی بدلیلی را ایفا کردند که امروزه اگر بخواهیم نقش توفنده مساجد استمرار پیدا کند باید کارکرد اصلی مساجد احیا شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد:‌ نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست و در عرصه های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم، جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل داشته است.


این مسئول فرهنگی تصریح کرد:‌ با توجه به سخن امام راحل(ره) که فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود" چون مساجد کانون دریافت نور و انتشار آن در سطح جامعه و مکان های مقدس و معنوی هستند امام از این تعبیر برای انقلابی که نشات گرفته از مسجد است استفاده کرده است.


وی در ادامه دعوت از نخبگان حوزه و دانشگاه برای حضور در مساجد و عضویت در کانون های فرهنگی و هنری و هیات امنایی را راهی برای احیا کارکردهای دوباره مسجد دانست و افزود:‌ تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر موسسات غیردولتی و توجه بیشتر به پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری و نقش آفرینی آن ها در جذب جوانان و حفظ انسجام آنها موثر است.


مشایخی گفت: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و امروز هم نقش این پایگاه مهم دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در تدوام راه انقلاب بر کسی پوشیده نیست و امسال نیز همچون گذشته تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن باید برای همگان بیان شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 340151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha