کنگره ملی شعر مهدویت و انتظار در ایام نیمه شعبان سال آتی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی هفتمین شب شعر فیض حضور از برگزاری کنگره ملی شعر مهدویت و انتظار همزمان با ایام نیمه شعبان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر اجرایی هفتمین شب شعر فیض حضور و دبیر کانون شعر مهدویت فرهنگسرای انتظار، ظهر امروز(15 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین جلسه شب شعر فیض حضور در اسفندماه سال 91 برگزار شد، اظهار کرد: عنوان این جلسات شب شعر برگرفته از غزل مقام معظم رهبری است.


وی با بیان این مطلب که یکی از مهم ترین شعارهای اوایل انقلاب در خصوص نهضت مهدوی و اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی(عج) است، گفت: بر همین اساس نهضت مهدوی و انقلاب اسلامی از موضوعات مهم و محوری شب های شعر ما انتخاب شده است.


حجت الاسلام عدالتی مجد با اشاره به اینکه شب شعر فیض حضور به جریانی کشوری تبدیل شده است، تصریح کرد: تاکنون 30 نفر از اساتید و شاعران از سراسر کشور به این جلسات دعوت شده اند.

 

وی از برگزاری هشتمین شب شعر فیض حضور در (25 اسفند) جاری با موضوع انتظار و فاطمیه خبر داد و گفت: همچنین در جریان سفر مقام معظم رهبری به مشهد در روز اول سال جدید شب شعر سپندوار در (26اسفند) در مسجد کرامت مشهد برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام عدالتی مجد تاکید کرد: شب شعر سپندوار با مشارکت های مردمی برگزار می شود و نهادها و انجمن های مردمی برگزار کننده این مراسم هستند.


وی با ابراز تاسف از اینکه شب های شعر مستمری با موضوع امام زمان(عج) و نهضت ایشان در کشور وجود ندارد، بیان داشت: مقام معظم رهبری شعر را سرمایه ملی می دانند و جا دارد که از این سرمایه در جهت ترویج فرهنگ مهدوی استفاده شود.


دبیر اجرایی هفتمین شب شعر فیض حضور از برگزاری کنگره ملی شعر مهدویت و انتظار در ایام نیمه شعبان سال آینده خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر شعرای خراسانی و مشهدی در کشور حرف اول را می زنند اما متاسفانه این افراد در استان شناخته شده نیستند.


وی از برگزاری جشنواره دیدار در اردیبهشت 93 در مشهد خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با همکاری سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود و شعرا و نویسندگان می توانند آثار خود را به بعثه مقام معظم رهبری در مشهد و تهران و همچنین سایت این جشنواره ارسال کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 339820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha