همراهی اهالی مساجد با انقلاب یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام تقی قرائتی با اشاره به نقش ارزنده مساجد در شکل گیری انقلاب گفت: همراهی مسجد و اهالی مساجد با انقلاب عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام تقی قرائتی، مدیر موسسه مسجد در رابطه با نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: بعثت انبیاء همه و معراج ها از مساجد بوده است. قیام امام حسین(ع) هم از مسجد آغاز شد و نهضت حضرت مهدی(عج) هم از مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از این اسوه سیاسی(مسجد) برای به ثمر رساندن انقلاب استفاده کردند و ریل گذاری انقلاب را از مساجد شروع کردند، خاطر نشان کرد: اگر جایگاه انقلاب اسلامی از مساجد نبود معلوم نبود که این انقلاب الان در چه وضعیتی قرار داشت بنابراین سلامت انقلاب به خاطر آن بود که کار اصلی آن را مسجد و اهل مسجد انجام دادند.

 

حجت الاسلام قرائتی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها تمام منافذ را برای شاه بسته بودند، اما آنها نمی دانستند که مسجد و امامت مسجد این قدر نفوذ داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسجد و امامت مسجد، شاه را از پای در آورد، تصریح کرد: بعد از انقلاب آمریکای ها سعی کردند که در مساجد نفوذ داشته باشند که امام خمینی(ره) جلوی نفوذ آنها را گرفت و بعد از آن، آنها تمام تلاششان در این راستا بود که روحانیت را از مساجد دور کنند و نماز را از مساجد بیرون ببرند و دیگر کارکردهای مساجد را حذف کنند تا مساجد هویتشان را از دست دهند اما خوشبختانه تا به حال در این زمینه موفق نبوده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 339840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha