خودفراموشی، بزرگترین بیماری و بحران روحی است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان کرمان، خودفراموشی را بزرگترین بیماری و بحران روحی عنوان کرد و گفت: اگر اعتقاد به معاد بر اساس قرآن کریم در ما قوی بود خیلی از غفلت ها را نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، رئیس کل دادگستری استان در محفل انس با قرآن که به همت این نهاد در نهمین نمایشگاه قرآن کریم و عترت استان برپا شد در سخنانی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب هدایت است نه طبیعت و صنعت؛ خاطرنشان کرد: هدایت خداوند همان رحمت عام است که همه موجودات را شامل می شود.


حجت الاسلام علی توکلی با افزودن اینکه رحیمیت خداوند شامل کسانی می شود که بسترها و زمینه هایی فراهم کرده اند تا خداوند این رحیمیت را نصیب آنان کند؛ افزود: انبیاء برای هدایت و نشان دادن راه آمدند اما انتخاب راه با خود ماست.


وی با استفاده از فرازی از مناجات شعبانیه، هدایت الهی را نشانه خواست خداوند برای عزت دادن به بندگان و عفو خداوند را دلیلی بر حفظ حرمت و آبروی بندگان عنوان کرد.


این مسئول قضائی استان با تصریح به اینکه سراسر قرآن کریم هدایت است و کسی که دنبال سبک زندگی است باید روزی ولو یک صفحه از قرآن بخواند؛ خاطرنشان کرد: سبک زندگی را به راحتی می توان از قرآن استخراج کرد.


وی در همین زمینه برای نمونه موضوع شناخت دوست و دشمن در سبک زندگی را مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند متقین، توابین، محسنین را دوست دارد و در مقابل مفسدین، مسرفین و کافرین را دوست ندارد.


حجت الاسلام توکلی با استفاده از آیه 19 سوره مبارکه حشر، خودفراموشی را بزرگترین بیماری و بحران روحی عنوان کرد و گفت: اگر اعتقاد به معاد بر اساس قرآن کریم در ما قوی بود خیلی از غفلت ها و سهل انگاری ها را نداشتیم و تقیدات بیشتر بود.


وی با تأکید بر اینکه محافل انس با قرآن باید انس حقیقی با قرآن را در ما ایجاد کند و باعث تفکر در آیات قرآن کریم شود؛ اظهار داشت: خودفراموشی آن است که ارتباط ما با گذشته قطع و آینده را فراموش کرده و فقط لذت کنونی را می بینیم.


رئیس کل دادگستری استان، نخستین مسئله در سبک زندگی با تکیه به متون معارفی و قرآن کریم را "اصلاح رابطه بین خود و خداوند" دانست و گفت: اگر رابطه ما با خداوند درست شد آنگاه خداوند رابطه میان ما و دیگران را اصلاح می کند.


وی کاهش انتقادات بی معنا از یکدیگر و گلایه کردن و مسائلی از این دست را نتیجه اصلاح روابط خواند و افزود: هر کجا که بدخلقی، برخورد بد و... از خودمان دیدیم بدانیم که رابطه با خداوند خراب است زیرا رابطه با مردم خراب است.


حجت الاسلام توکلی در پایان با تأکید بر اینکه توجه به قرآن کریم باعث باز شدن گره ها، حل مشکلات و گشوده شدن بسیاری از بن بست ها و تنگناها می شود؛ تصریح کرد: توجه به قرآن زندگی را شیرین، بامعنا، هدفمند، معتدل و آرام می کند.


در این مراسم تعدای از قاریان برجسته دستگاه قضا که بعضاً برگزیدگان مسابقات منطقه ای قرآن کریم بودند به تلاوت آیات روحبخش قرآن کریم پرداختند و در پایان به 35 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه، بن خرید محصولات فرهنگی اهداء شد.

پایان پیام/

کد خبر 339963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha