کانون فرهنگی و هنری فدک میزبان دهمین نشست طرح رسم زندگی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: دهمین نشست طرح رسم زندگی به میزیانی کانون فرهنگی و هنری فدک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، دهمین نشست طرح رسم زندگی به مناسبت ایام الله دهه فجر با سخنرانی حجت الاسلام مجتبی صداقت در محل کانون فرهنگی و هنری فدک برگزار شد.


صداقت با بیان اینکه والدین بر فرزندان خود دارای چند نوع تاثیر می باشند، افزود: مهمترین تاثیر والدین بر فرزندان خود در بحث تعلیم و تربیت می باشد.


وی با اشاره به مشغله والدین و کوتاهی آن ها در بحث تعلیم و تربیت فرزندان خود، گفت: بعضی والدین کوتاهی های خود را به حساب مشکلات موجود در جامعه می گذارند و از این بحث غافل هستند که هیچگاه نمی توان در پاسخ به سوالات خداوند در مورد اعمال و کردار خود مشکلات موجود در جامعه را بهانه قرار داد.


صداقت، فرزندان را امانت هایی از طرف خداوند در دست والدین دانست و اظهار داشت: والدین نسبت به فرزندان خود مسئول می باشند و در صورت کوتاهی نسبت به آن ها باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.


وی بر ضرورت به روز بودن دانش و معلومات والدین به علوم روز تاکید کرد و گفت: والدین باید با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در جامعه و نمایان شدن این پیشرفت ها درخانواده شیوه های جدیدی را در جهت تعلیم و تربیت فرزندان خود بکار گیرند.


صداقت، پیشرفت تکنولوژی و تجهزات فناوری اطلاعات را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: هخنگامی این پیشرفت ها در خانواده موثر خواهد بود که خانواده فرهنگ استفاده از آن را در فرزندان خود ایجاد کرده باشد.


وی با بیان اینکه برخلاف قدیم در زمان کنونی اکثر والدین دارای سطح تحصیلات بالایی می باشند، افزود: والدین نباید در تربیت فرزندانشان فقط به تحصیلات خود اکتفا نمایند بلکه در این زمینه باید به متخصصان امر تعلیم و تربیت و کارشناسان مسائل دینی رجوع کنند.


صداقت بر ضرورت آموزش حیاء توسط والدین به فرزندان تاکید کرد و گفت: حیا را باید از کودکی در فرزندان خود نهادینه سازیم.


وی بیان اینکه اگر انسان در دوران کودکی با حیاء تربیت شود حتی بعد از ازدواج هم حیاء خود را حفظ می کند، افزود: بسیاری از مشکلات و اختلافات موجود در زندگی زوج های جوان به دلیل بی حیائی می باشد.


صداقت اظهار داشت:والدین دامنه اعتماد خود را نسبت به فرزندانشان افزایش دهند و از آن ها جهت رشیدن به استقلال در زمینه های گوناگون حمایت کنند.
 

وی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: یکی دیگر از وظابف والدین تبیین آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی برای کودکان خود می باشد تا حس علاقه و اشتیاق در جهت حفظ این انقلاب و تلاش در جهت رسیدن به آرمان های انقلاب در فرزندان ما نهادینه شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 340142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha