تخریب حرم ائمه امتداد راه معاویه برای حذف شهادتین از اذان است

خبرگزاری شبستان: وهابیت به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است و با تخریب حرم‌های مطهر سعی در اسلام هراسی دارد، آن‌ها نمی‌خواهند نامی از اسلام باقی بماند، این‌‌ همان رویه معاویه برای حذف شهادتین از اذان است.

خبرگزاری شبستان در سالروز میلاد بابرکت امام حسن عسکری(ع) با حجت الاسلام محمدعلی پور بدخشان، مدیر موسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت پیرامون چرایی تخریب حرمیین عسکریین (ع) توسط وهابیت و اهداف آن گفتگویی انجام داده ایم، گفتگوی ما را با این پژوهشگر می خوانید:
 

وهابیت با تخریب اماکن مقدس از جمله حرم امام حسن عسکری (ع) چه هدفی را دنبال می کند؟
قدر مسلم از فعالیت های وهابیت این است که اختلافی دینی و مذهبی میان مسلمانان به راه بیندازند. این در حالی است که شیعه و سنی سالیان پیش بدون هیچ مشکلی کنار یکدیگر می زیستند و اگر قرار به اختلاف بود، با توجه به اینکه در میان اهل سنت چهار مذهب شافعی، مالکی، حنفی و حنبلی وجود دارد، به طریق اولی اینجا اختلاف بیشتری باید صورت می گرفت. اما وهابیت که از همان دودمان و نتیجه بنی امیه هستند، با تفکر ضد شیعی وارد میدان شدند و سعی کردند به این اختلاف ها دامن بزنند.
با وقوع انقلاب اسلامی این اختلاف افکنی شدت یافت چرا که موجی عظیمی به سمت شیعه شدن و تشیع خواهی در حال شکل گیری بود و از نظر وهابیت این خطر بزرگی برای جهان محسوب می شد.
بنابراین آنها وارد صحنه شدند و با اقدامات مختلف از جمله نشر کتاب علیه شیعه، تهمت زدن به تشیع و سر بریدن و ایجاد شیعه هراسی در دنیا به مقابله با شیعه پرداختند.
 

ممکن است به نمونه ای از این تهمت ها اشاره کنید.
به طور مثال ناصر بن عبدالله قفاری در پایان نامه دکتری خود بحث اصول مذهب شیعه اثنی عشری را دنبال کرده و در جایی از همین اثر بیان می کند شیعه آنچنان دلباخته "خمینی" است که در اذان خود پس از الله اکبر می گوید خمینی رهبر نه اینکه بگوید اشهد أن لا اله الّا الله!
این مطلب کذب محض است و نیاز به استدلال ندارد و رسانه هایی که هم اکنون وجود دارد و اذان شیعه را پخش می کند، خود گواهی بر این مطلب است.
یا آنها بیان می کنند که شیعه پس از نماز سه مرتبه می گوید خان الامین! خان الامین! خان الامین! یعنی جبرییل خیانت کرد و به جای اینکه وحی را به علی (ع) برساند، به پیامبر (ص) می رساند!
یا آنها کتابی با عنوان "لله ثمّ لتّاریخ" را در مناطق شیعه نشین قطیف و احصاء عربستان به رایگان به تعداد انبوه توزیع کردند که نویسنده این کتاب سیدحسین موسوی نام داشت و در این کتاب عنوان کرده بود من شیعه بودم و حالا وهابی شده ام. او که شخصیت نامعلومی دارد، در این کتاب علیه شیعه تاخته است اما به قدری تناقض در آن دیده می شود که با کمی تامل می توان به دروغ بودن آن پی برد. به طور مثال وی بیان می کند من هم امام خمینی (ره) را درک کردم و هم مرحوم کاشف الغطاء؛ این در حالی است که فاصله این دو عالم 200 سال است!
 

چرا وهابیت بارگاه و قبور بزرگان دین را نشانه رفته است و در صدد تخریب آنها است؟
اولا این اقدام از ضعف های وهابیت به شمار می رود. اگر وهابیت مسلمان است، چرا به سراغ دشمن اصلی اسلام که طبق آیه قرآن یهود معرفی شده است، نمی رود و به جان مسلمانان افتاده است؟ چرا به جای مبارزه با قصور به مقابله با قبور می پردازد؟ بله وهابیت نمی تواند طور دیگری عمل کند و دست روی حرم های مطهر و قبور گذاشته و مبارزه با قصرها را فراموش کرده است. وهابیت با برخوردهای انتحاری سعی درصددند چهره ای مخدوش از اسلام نشان داده و اسلام هراسی را در دنیا ترویج کنند تا رویکرد دنیا به سمت اسلام ضعیف شود. با عملیات انتحاری قصد دارند شیعه را در خواب فرو برند اما نمی دانند که شیعه روز به روز اعتلا می یابد و آینده متعلق به شیعه است.
 

چرا وهابیت حرم مطهر عسکریین (ع) را نشانه رفت و دست روی آن گذاشت؟
ببینید فضای فکری سامرا به گونه ای است که وهابیون در آن منطقه فرصت جولان بیشتری دارند و به دلیل آن که بستر آنجا فراهم تر بود، و از سوی دیگر ضعف امنیتی در این شهر وجود دارد، دست به این اقدام زد. حتی شنیده شده که فردی که اقدام به بمب گذاری در حرم کرده، سر فرصت و با خیال آسوده این کار را کرده بود چرا که حرم کاملا خلوت بوده و شرایط دیگر نیز فراهم و مانعی برای او نبوده است. بنابراین اگر وهابیت فرصتی به او دست دهد، حتما در حرم امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و ... نیز بمب گذاری کرده و این اماکن مقدس را تخریب می کند. اما به دلایل امنیتی و فضای فکری ای نممناطق، وهابیت نمی تواند دست به این کار بزند.
 

 

وهابیت با این بهانه دست به تخریب حرم های مطهر می زند که این ها بنای بر قبور است و شرک؛ چه پاسخی می توان به این تفکر فرقه ضاله ارائه کرد؟
ببینید وهابیت خود را از اهل سنت می داند، این در حالی است که اهل سنت نیز برای بزرگان خود بنای قبور داشته اند؛ به طور مثال بارگاه ابوحنیفه اکنون در بغداد دارای بارگاه و بنا است یا صاحب کتاب صحیح بخاری از بزرگان اهل تسنن نیز دارای گنبد و بارگاه است یا حتی حرم پیامبر (ص) مگر به دست شیعه ساخته شده است؟ بارگاه نبی اکرم (ص) نیز توسط اهل سنت بنا شده و اگر این کار ایرادی داشت آنها انجام نمی دادند. حتی در بحث توسل نیز حاکم نیشابوری بیان می کند بسیاری از علمای اهل سنت، برای رفع گرفتاری ها و مشکلات به حرم موسی بن جعفر (ع) مراجعه و به آن حضرت توسل می جستند و حاجت روا می شدند.
 

در بحث تبرک چطور؟ آیا آیه ای از قرآن می توان اشاره کرد که تبرک را تایید و آن را شرک به حساب نیاورد همان طور که وهابیت آن را شرک می داند؟
بله آنجا که حضرت یعقوب (ع) با کشیدن پیراهن یوسف (ع) به چشمان خود، بینایی اش را بازیافت. آیا این کار غیر از تبرک جستن است؟:" فَلَمَّا أَن جَاء الْبَشِیرُ أَلْقَاهُ عَلَی وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیرًا قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ؛ پس آن گاه که مژده رسان آمد، آن را بر چهره وی انداخت فوراً بینا شد. گفت: «آیا به شما نگفتم؟ همانا من از خداوند چیزی را می دانم که شمانمی دانید».
جالب است که یکی از شاگردان به نام عصام العماد، که اکنون شیعه شده بیان می کند بن باز، مفتی بزرگ عربستان هنگامی که وضو می گرفت، آب وضوی اعضای بدن خود را به عنوان تبرک به شاگردانش می داد تا بخورند! اگر تبرک جستن شرک است، این کار چه توجیهی می تواند داشته باشد؟
بنابراین وهابیت به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است و با تخریب حرم های مطهر و سر بریدن و ... سعی در اسلام هراسی در دنیا دارد و آنها نمی خواهند نامی از اسلام باقی بماند و این همان رویه معاویه است که می خواست شهادتین را از اذان حذف کند.
پایان پیام/


 

کد خبر 340166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha