دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران از زیر چکمه استبداد و استکبار است

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران از زیر چکمه استبداد و استکبار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سرهنگ پاسدار محمد علی علیزاده، فرمانده سپاه ناحیه آستارا شب گذشته(16بهمن) در مراسم شهدا در محضر قرآن که در مسجد میرزا این شهرستان و به همت کانون فرهنگی و هنری شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، دهه فجر را خون بهای شهیدان انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: شهدا با نثار جانشان راه و روش رسیدن به درجات متعالی را برای ما ترسیم کردند.


فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: شهدا بالاترین معامله را از قرآن یاد گرفته و برای رضای خدا جهاد کرده و بهشت قیمت جانشان است که تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.


سرهنگ علیزاده، دهه فجر را مقطع رهایی ملت ایران از زیر چکمه استبداد و استکبار ذکر کرد و افزود: ملت ایران سالیان سال زیر سلطه بیگانگان از خود اراده‌ای نداشتند که با پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم شاهنشاهی به عزت و اقتدار رسیدند و این مدیون خون پاک شهداست.


وی با بیان اینکه در دوران رژیم شاهنشاهی در وسط پرچم کشور ما نشان شیر بود، ادامه داد: شیر نماد شجاعت است ولی در آن زمان دولتمردان از خود اراده‌ای نداشتند و ما خار و ذلیل و وابسته به کشورهای غربی بودیم.


فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: با پیروزی انقلاب نماد وسط پرچم کشور ما عوض شد و به جای شیر نام الله قرار گرفت و ملت ما با توکل بر خدا امروز در تمامی عرصه‌ها شجاعانه وارد صحنه می‌شوند و برای اقتدار و عزت کشور گام بر می‌دارند.


سرهنگ علیزاده، اقتدار و عزت کنونی کشور را مرهون خون شهدا دانست و خاطر نشان کرد: ما آسایش و امنیت کشور را مدیون شهداییم و باید به گونه‌ایی عمل کنیم که شهدا از ما ناراحت نشوند.

 

وی افزود: شهدا ناظر بر کردار و اعمال ما هستند و ما نیز مواظب اعمال و رفتار خود بوده و مدافع ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی باشیم.


سرهنگ علیزاده برگزاری محافل قرآنی را از برکات انقلاب و مدیون خون شهدا دانست و گفت: قبل از انقلاب چنین محافلی برگزار نمی‌شد که باید نسبت به برگزاری هرچه بیشتر اینگونه برنامه‌ها اقدام شود.


گفتنی است، در این محفل نورانی امید چالاک از قاریان برجسته کشوری و نیما مجیدی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کردند.
 

پایان پیام/

کد خبر 340439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha