سامانه جامع موقوفات آذربایجان شرقی راه اندازی شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر تصریح کرد: فعالیت های صورت گرفته در اوقاف به میزان چهار وزارتخانه ظرفیت دارد و در سال جاری اقدامات خوبی در عرصه های مختلف انجام شده است.


وی از تثبیت و ثبت و بروزرسانی موقوفات خبر داد و ابراز داشت: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان آذربایجان شرقی راه اندازی شد که تمام اطلاعات و آمار، اسناد، ورودی و خروجی های مالی، تسهیل نیت های واقفین و گزارش گیری از اجرای نیت ها از طریق این سامانه انجام می گیرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: با راه اندازی سامانه جامع موقوفات، سنتی ترین اداره به مکانیزه ترین اداره تبدیل شده که کلید آن از آذرماه 90 خورد و تا به امروز 95 درصد پیشرفت داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به تحول ساختاری اداره کل اوقاف اشاره کرد و گفت: سال 90 هشت اداره در استان فعالت می کرد که تاکنون 14 دفتر در تبریز و شهرستان ها راه اندازی شده است.


وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف تبریز نیز به دو ناحیه تبدیل شده و اداره کل نیز از دو معاونت به چهارمعاونت ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی، معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه، معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت حقوقی اوقافی و ثبتی از معاونت های جدید اوقاف هستند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: وظیفه معاونت فرهنگی اجرای نیت واقفین با پیوست های فرهنگی است، رسالت معاونت حقوقی، تثبیت وقف بودن مساله است، معاونت بهره وری اقتصادی وظیفه به روزرسانی اجاره ها و سرمایه گذاری در موقوفات، جذب مشارکت افرادخیر و عمران و آبادانی موقوفات را بر عهده دارد، با راه انداز معاونت توسعه و منابع انسانی نیز پست های سازمانی تقریبا دو برابر شده است.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: علاوه بر معاونت بهره وری اقتصادی، بنیاد توسعه و عمران موقوفات و بقاع متبرکه نیز تشکیل شده که تمام پروژه ها از طریق آن انجام می گیرد راه اندزده شده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 340939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha