اهمیت بحث سبک زندگی در فرهنگ عمومی مردم استراتژیک و حیاتی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه‌ با بیان اینکه متاسفانه تولیدات اندکی در زمینه سبک زندگی داریم، گفت: اهمیت بحث سبک زندگی در فرهنگ عمومی مردم استراتژیک و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی استاد حوزه و دانشگاه‌ عصر امروز( 19 بهمن) در کارگاه آموزشی سبک زندگی در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار داشت: دنیای غرب با معرفی مادیات و ظواهر به عنوان سبک زندگی تلاش می کند که انسان ها را از هدف اصلی آفرینش دور کند.


وی، با بیان اینکه سبک های زندگی غربی رهاوردی جز مادی گرایی و احساس پوچ کردن ندارد، افزود: هدف سبک زندگی اسلامی اعتلای روحی و معنوی انسان ها در عرصه زندگی فردی و اجتماعی است که کاملا با سبک زندگی غربی ها منافات دارد.


حجت‌الاسلام اکبری‌جدی، در تعریف سبک زندگی، ادامه داد: سبک زندگی روش مستمر تعامل با خود و دیگران را شامل می شود و اگر این تعامل براساس آموزه ها و احکام اسلامی باشد، به یقین انسان در عرصه اجتماعی و تعامل با دیگران همیشه موفق خواهد بود.


این استاد حوزه و دانشگاه‌، اوایل دهه 70 را زمان ورود اصطلاح سبک زندگی غربی به ادبیات کشورمان عنوان کرد و گفت: در این زمینه ما باید سیر تحولات را از دانشگاه ها شروع کنیم چراکه نیروی انسانی کشور در دانشگاه تربیت شده و وارد اجتماع می شود.


وی، تمایل جوانان به ظواهر دنیایی، مدگرایی و استفاده از مدل های غربی را در سبک زندگی خود، یکی از نقاط اسیب پذیر زندگی ها دانست و بیان داشت: رفتارها و سبک و سیاق زندگی اجتماعی عموم مردم باید از سوی دولت‌ها مهندسی شده و با ابزار رسانه به اطلاع مردم برسد چراکه غرب با تبلیغات گسترده و تهاجم فرهنگی خود توانسته الگوی جوانان ما را تغییر دهد.


حجت‌الاسلام اکبری‌جدی، در پایان سخنان خود الگوگیری از سیره ائمه معصومین (ع) را تنها راهکار تحقق سبک زندگی اسلامی و ایران عنوان کرد و گفت: متاسفانه ایران اسلامی ما از تولیدات علمی در زمینه سبک و سیاق زندگی سهم کمتری دارد و لازم است که نویسندگان و صاحبنظران در این زمینه ورود کرده و حداقل ها را افزایش دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 341358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha