شعر کودک و نوجوان کشور  به رشد و کمال رسیده است

خبرگزاری شبستان: الوندی معتقد است،شاعران کودک و نوجوان کشور امروزه به دنبال سوژه هایی هستند که برای مخاطبان خود، جذاب و خواندنی تر باشند و در این راه بسیار موفق عمل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عزت الله الوندی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان کشور در خصوص رشد و پیشرفت شعر کودک و نوجوان کشور گفت: امروزه شاعران کودک و نوجوان به دلیل این که دستشان بسیار بازتر است، به همین دلیل، به دنبال سوژه ها و موضوعاتی می روند که برای مخاطبان خود بسیار جذاب و خواندنی تر باشد و در این راه نیز بسیارموفق بوده اند.


وی با بیان این که شعر های کودک و نوجوان امروز ما از طنز کودکانه برخوردار اند، گفت: شاعران امروز کودک و نوجوان کشور ما برای جذب بیشتر مخاطبان خود، سعی کرده اند در اشعارشان یک بامزه گی خاصی را بگنجانند تا علاوه بر برقراری ارتباط با مخاطبان، به کودکان لذت خاصی را ببخشند.


این نویسنده با اشاره به این که شاعران کودک و نوجوان کشور، کمال گرا هستند و شعرهای آنان در حد استاندارد است، گفت : در حوزه شعر کودک، اشعار ترجمه شده که بیانگر شعرهای شاعران در سطح جهان باشد، کمتر کار شده است ولی آنچه را که از کتاب ها و مجلات ایرانی خوانده و ارتباط دارم، بیشتر شاعران کودک و نوجوان ما کمال گرا هستند و فکر می کنند که اگر شعری می گویند باید بهترین شعرهایشان باشد و خوشبختانه شعرهایی که می سرایند از حد استاندارد بالاتر است.


الوندی در ادامه گفت: خوشبختانه مجموعه هایی که در حوزه شعر کودک و نوجوان تولید و به چاپ می رسد از حد استاندارد بالاتر است و البته شعرهای بازاری نیز در میان آنها دیده می شود ولی شعرهایی که برچسب شعر کودک و نوجوان دارد، توانسته به کمال گرایی خود نزدیک شوند.


وی به برخی از شاعران کودک و نوجوانی که شعرهایشان برچسب شعر کودک و نوجوان دارند اشاره کرد و گفت: در حوزه شعر کودک و نوجوان می توان به ناصر کشاورز ، افسانه شعبان نژاد ، شکوه قاسم نیا ، مصطفی رحماندوست ، جعفر ابراهیمی ، اسدالله شعبانی و رودابه حمزه ای اشاره کرد. همچنین شاعران جوان تر می توان به؛ سعیده موسوی زاده ، مریم اسلامی ، زهرا موسوی ، علی باباجانی ، طیبه شامانی اشاره کرد که این شاعران توانسته اند در حوزه شعر کودک و نوجوان فعالیت های خوبی داشته باشند و دنیای جدیدی را برای کودکان ترسیم کنند.


وی در خصوص مشکلات و دغدغه های شاعران کودکان و نوجوانان گفت: خوشبختانه در حوزه شعر کودک و نوجوان همانند حوزه بزرگسال ، مشکل مخاطب نداریم ونویسندگان و شاعران مطمئن هستند آثارشان بدست مخاطبان خود خواهد رسید.


الوندی در پایان سخنانش با اشاره به جشنواره شاعران کودک به میزبانی شاهین شهر اصفهان گفت: این جشنواره، یک جشنواره سراسری است که همه ساله در پایان سال ( اسفند ماه ) برگزار می شود وشاعران کودک به دور هم جمع و با هم تعامل دارند و اگر حوزه هنری نیز با برگزاری "عصر شعر کودک و نوجوان" بتواند به صورت ماهانه شاعران کودک و نوجوان را جمع کنند و به شعر خوانی بپردازند خواهند توانست در رشد و پویایی شعر کودک و نوجوان کشور تاثیر گذار باشند.


به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، " نخستین عصر شعر کودک و نوجوان " کشور به میزبانی حوزه هنری، روز شنبه 26 بهمن ماه، ساعت 16 در تالار مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.


شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند روز یاد شده به تالارمهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه _ نرسیده به پل حافظ - حوزه هنری مراجعه کنند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 341376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha