نخستین «ایستگاه مطالعه» در علی آباد کتول افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: نخستین «ایستگاه مطالعه» در علی آباد کتول، عصر روز گذشته (19بهمن) با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان، در بانک ملی مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سید حسین علوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان، در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه مطالعه در شهرستان علی آباد کتول، در بانک ملی مرکزی این شهرستان، با تاکید بر امر کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت: کتاب بهترین دوست برای انسان است که هرچه این دوستی عمیق تر باشد، باعث رشد و تعالی در وجود انسان، خواهد شد.


وی افزود: مانوس شدن با کتاب و کتاب خوانی علاوه بر افزایش علم و دانش، موجبات رشد و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.


علوی با بیان اینکه، مطالعه مفید باید در برنامه های روزانه ما گنجانده شود، تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق می توان از هر فرصتی برای مطالعه بهره گرفت و اجرای طرح ایستگاه مطالعه هم راهکاری برای نیل به این هدف علمی با ارزش است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در ادامه خاطر نشان کرد: طرح «ایستگاه مطالعه» یکى از برنامه هاى نهاد کتابخانه های عمومی کشور براى عمومى کردن کتاب و کتاب خوانی در سطح کشور است.


علوی ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» باعث ارتقاء سرانه مطالعه مفید در جامعه خواهد شد، که در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.


وی در بیان مزایای این طرح گفت: با اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» هر فردی می تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کند.


علوی افزود: فرد می تواند پس از مطالعه کتاب، حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه یا هر ایستگاه مطالعه دیگری، در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه هاى عمومى باز گرداند.


وی همچنین اذعان داشت: کتاب های موجود در ایستگاه، در 15 عنوان و از هر عنوان 25 نسخه در قفسه قرار گرفته است.


علوی تصریح کرد: در قسمت پائین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب هاى مطالعه شده، تعبیه شده است و انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگ مدار ایران اسلامى، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است.


وی اضافه کرد: چنانچه فردی، علاقه مند به نگهدارى کتاب امانت گرفته شده، براى خود باشد، می تواند بابت هر جلد کتاب مبلغ 2هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر، نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز کند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان اظهار داشت: امیدواریم اجرای این طرح موجب گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در کشور عزیز و اسلامی ما باشد، لذا به همت و همکاری برخی از دستگاه های اجرایی، در راه اندازی ایستگاه های مطالعه نیازمندیم.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 341387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha