نظر سنجی صدا وسیما درباره ی تعطیلی روز پنجشنبه ها علمی نبود

خبرگزاری شبستان:مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت:نظر سنجی صداوسیما از مردم در باره ی تعطیلی و لغو تعطیلی مدارس علمی نبود چرا که پژوهش و تحقیقات در این راستا نیازمند بحث تخصصی و علمی است.

سید کاظم اکرمی ، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره لغو تعطیلی پنجشنبه ها اظهار کرد: تعطیلی پنجشنبه ها کارشناسی نبوده است و مورد مطالعه بررسی از ابعاد گوناگون قضیه انجام نگرفته است.


وی افزود: هنگامی آموزش و پرورش می خواهد یک تصمیم بگیرد باید ابعاد گوناگون را مورد بررسی قرار دهد و در مورد تعطیلی پنجشنبه باید معلمان، دانش آموزان و خانواده ها و ارایه خدمات و اعتبارات مورد بررسی و آسیب شناسی قرار می گرفتند و نکات مثبت و منفی مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت اگر نتایج بررسی مثبت بود سیاست اجرا شود در غیر این صورت بدون کارشناسی نمی توان یک تصمیم را سراسری اجرا کرد.


وی درباره اجرای سیاست یک روز بدون کیف و کتاب اظهار کرد: در کشور ژاپن یک روز بدون کیف و کتاب اجرا می شود البته شرایط فرهنگ کشور آنان با ما فرق دارد چراکه در آنجا معلمین بر اساس مطالعات علمی استخدام شده اند و ارتقا پیدا کرده اند و مدارس کار کرده اند تا دانش آموزان را از همان دوره ی ابتدایی علاقمند به مدرسه کنند.


اکرمی با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان را در ایران علاقمند به مدرسه کرد خاطر نشان کرد: اگر در مدرسه فعالیت های فرهنگی، ورزشی و جذاب صورت گیرد دانش آموزان علاقمند به مدرسه می شوند.


وی با انتقاد از مناظره صدا و سیما در رابطه با لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها خاطرنشان کرد: صدا وسیما در مناظره اش نظر سنجی از مردم  در باره ی تعطیلی و لغو تعطیلی مدارس انجام داد که علمی نبود چرا که پژوهش و تحقیقات در این راستا نیازمند بحث تخصصی و علمی و تربیتی است.


مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مسایل مربوط به علوم تربیتی پیچیده است خاطر نشان کرد: باید برای اجرای تصمیمات از متخصین، روانشناسان ، آسیب شناسان و مشاوران تربیتی و درسی که تخصص در امور کودکان و نوجوانان دارند کمک گرفت و سپس تصمیم گرفت آیا تعطیلی پنجشنبه ها لغو شود یا خیر؟
 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 341408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha