افتتاح دو کانون جدید در دانشگاه آزاد و سراسری ارومیه

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان غربی از افتتاح دو کانون در دانشگاه آزاد و سراسری ارومیه خبر داد و گفت: تعداد کانون های دانشگاهی این استان به چهار کانون می رسد.

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی از افتتاح دو کانون دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: در حال حاضر، دو کانون جدید در دانشگاه آزاد خوی و دانشگاه پیام نور ارومیه افتتاح شده است و به زودی دو کانون جدید در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه سراسری ارومیه افتتاح می شود.

 

حجت الاسلام بیگی با اشاره به اهداف تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد دانشگاه ها تاکید کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سفارشات ایشان مبنی بر توجه به کارهای فرهنگی و کانون های فرهنگی هنری مساجد در صدد برآمدیم دانشگاه ها را که نماد فعالیت های فرهنگی هستند مجهز به کانون های فرهنگی و هنری کنیم.

 

وی ادامه داد: ترویج  فرهنگ ناب اسلامی و ارائه شیوه صحیح از الگوهای درست زندگی دینی یکی از مهم ترین اهدافی است که در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی ایران دنبال شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به این که دانشگاه های امروز، بیش از هر نقطه و مکان دیگری در معرض هجمه های داخلی و هجوم بیگانگان هستند و در مجموع در شرایط اجتماعی نه چندان مناسب قرار دارند مهم ترین گزینه برای تمرکز و در نهایت ترویج کارهای فرهنگی، هنری، دینی و تبلیغی متناسب با اهداف نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که در کانون های فرهنگی دانشگاهی، بیش از کانون های عمومی تاکید بر ارائه سطوح بالای علمی از سوی کانون است، گفت: دانشگاه به عنوان مرکز دانش پژوهی و علم آموزی مملو از افراد شایسته و نخبه است و از این حیث هدف ما در کانون های دانشگاه، ایجاد بستر علمی و فرهنگی باکیفیت و در خور دانشجویان است.

 

حجت الاسلام بیگی با اشاره به این که کانون فرهنگی هنری دانشگاه آزاد خوی با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه و نماینده ولی فقیه آغاز به کار کرده است، گفت: راه اندازی کلاس های قرآنی، دینی و معارف، برپایی سخنرانی ها و همایش هایی با حضور اساتید و کارشناسان برجسته و ارائه جلسات پرسش و پاسخ برای راهنمایی و رفع مسائل و مشکلات دانشجویان و ... از جمله برنامه های ما در کانون فرهنگی هنری دانشگاه آزاد خوی است.

پایان پیام/

کد خبر 341444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha