زنان کاربیرون از منزل را ارزش ندانند/کمرنگ شدن نقش مادری وکاهش جمعیت!

خبرگزاری شبستان:مدیرمرکز علمیه حضرت مهدی(عج) گفت:متاسفانه امروزه زنان جامعه تحت تاثیرمحیط تصور می کنندکاربیرون از منزل ارزش است و اشتغال بیرون از منزل برای آن ها درجه و شان اجتماعی می آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مرکز علمیه حضرت مهدی(عج) صبح امروز(20 بهمن) در سلسله همایش های فجر بیداری با موضوع ازدیاد نسل شیعه در اندیشه ی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از حکومت پیامبر اکرم(ص) و دوران امامت امام علی(ع) تنها نظامی است که توانست کارآمدی و اداره جامعه توسط دین را به نمایش بگذارد و این دستاورد بزرگی برای مسلمانان است.


وی افزود: دین اسلام دینی جامع برای همه عرصه های زندگی است که در عین توجه به مسایل عبادی، سیاسی و اجتماعی به مسایل فردی، خانوادگی و عاطفی نیز پرداخته است.

 

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در طول تاریخ نسبت به اسلام دشمنی های بسیاری داشته اند که یکی از روش های دشمنی آن ها در قرن اخیر کنترل جمعیت مسلمانان بوده است، بیان کرد: مستکبرین غربی سعی کردند نسل شیعه و مسلمان ها را به کنترل در آورند در حالی که در کشورهای خود به فکر افزایش جمعیت هستند و برای خانواده های پرجمعیت مزایایی بسیاری را قرار داده اند.


وی مهندسی نسل و توجه به آینده را از نشانه های عقل دانست و تاکید کرد: انسان عاقل برای آینده خود برنامه ریزی می کند و نسبت به آن توجه دارد.

 

کاهش نسل علاوه بر خطر امنیتی خطر فرهنگی را نیز سبب می شود
مدیر مرکز علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال های اخیر در جلسات رسمی و غیررسمی خطر کاهش نسل را گوشزد کرده اند، گفت: کاهش نسل علاوه بر خطر امنیتی خطر فرهنگی را نیز سبب می شود.


وی اولین راه برای حل معضل کم فرزندی را بازخوانی دیدگاه اسلام نسبت به فرزندداری دانست و تصریح کرد: خداوند فرزند را هدیه خود به انسان ها معرفی کرده و افرادی که از نعمت فرزند بی بهره اند از این طریق آزمایش می شوند.


حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه در اسلام فرزند و مال در ذات خود ارزشی ندارند و زینت زندگی دنیوی هستند، ابراز داشت: آرزوی مال و فرزند بدون جهت گیری اخروی باطل است.


وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه نور چشم مومن در چیزی است که ماندگار باشد، گفت: فرزندی که فناپذیر است نمی تواند نور چشم مومن باشد اما اگر این فرزند به درستی تربیت شود پس مرگ والدین می تواند به عنوان باقیات و صالحات آن ها باشد.


 این استاد حوزوی با اشاره به اینکه از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) هر درختی میوه ای دارد و میوه دل آدمی فرزند است، بیان کرد: یکی از فواید ازدواج و فرزنددار شدن است تا افراد حق والدین خود را بیشتر درک خواهند کرد.


حجت الاسلام نظافت بعد ابدی و معنوی فرزند را دارای ارزش دانست و افزود: باید از خداوند درخواست فرزند پاک و متدین داشت هر چند که این فرزند از درجه ظاهری کمتری برخوردار باشد چرا که خلق خوش ظاهر او را می پوشاند.

 

تحمل سختی ها و شیرینی های فرزند داری موجب مغفرت گناهان انسان می شود
وی یکی از مواردی که باعث ترغیب افراد در فرزندآوری می شود را ثواب هایی که در تربیت فرزند نصیب والدین می شود، دانست و اظهار داشت: تحمل سختی ها و شیرینی های فرزند داری موجب مغفرت گناهان انسان می شود.


حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه ازدواج زود، آگاهانه، عاقلانه و با آموزش را از راه های دیگر حل معضل کم فرزندی دانست و تصریح کرد: ازدواج زود برکات مادی و معنوی فراوانی دارد در صورتی که این ازدواج معطوف به فرزند دار شدن باشد.


مدیر مرکز علمیه حضرت مهدی(عج) از دیگر فواید فرزند داری را شکوفا شدن عواطف آدمی دانست و تصریح کرد: انسان علاوه بر بعد جسمانی و عقلانی دارای بعد روانی و عاطفی نیز هست و محبت و بوسیدن فرزند ابعاد عاطفی انسان را شکوفا می کند.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود راحت طلبی و رفاه طلبی را از دلایل دیگر فرزنددار نشدن دانست و ابراز داشت: اغلب افراد اطلاع ندارند که سختی زندگی دنیا در راه خدا شیرینی آخرت را در پی دارد.


مدیر مرکز علمیه حضرت مهدی(عج) با تاکید بر اینکه افرادی که از تامین روزی فرزند هراس دارند در حقیقت نسبت به خداوند بدبین هستند، گفت: این ترس از تامین روزی فرزند از نقشه های شیطان برای به فحشا کشاندن انسان است.

 

متاسفانه امروز اشتغال بانوان بیرون از منزل به عنوان شان اجتماعی مطرح است
حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروزه فرزند آوری پایین آمدن شان تربیت فرزند است، گفت: متاسفانه امروزه زنان جامعه تحت تاثیر جو و محیط تصور می کنند که اشتغال بیرون از منزل برای آن ها درجه و شان اجتماعی را سبب می شود.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه در سال های اخیر با شیطنت های فراوان و ساخت فیلم های بسیار مقام خانه داری پایین آمده است و باعث شده که فردی که فرزند بسیار داشته باشد احساس شرمندگی کند.

 

حجت الاسلام نظافت طلاق را از آثار کم فرزندی و عوض شدن جایگاه زنان و مردان در خانواده و اجتماع دانست و بیان داشت: زن نمی تواند بار سنگین مدیریت را به دوش کشد اما متاسفانه امروزه در جامعه مشاهده می شود که افراد برای آنکه جایگاه خود را در اجتماع مناسب جلوه دهند زنان را در منصب های مدیریتی قرار می دهند.

 

زنان جامعه برای خود ارزش قائل باشند
 این استاد حوزه  و دانشگاه مهمترین نقش زن را نقش مادری معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: اگر جامعه بخواهد نسل سالمی داشته باشد باید زنان جامعه برای خود ارزش قائل بوده و به ارزش نقش بی بدیل مادر بودن پی ببرند.


وی با اشاره به اینکه براساس روایات وقتی زنی باردار می شود به منزله روزه دار، نماز شب خوان و مجاهدی است که با جان و مال خود جهاد می کند، افزود: زنی که بچه ای را به دنیا می آورد ثواب و اجری دارد که جز خداوند کسی دیگر نمی تواند عظمت اجر او را درک کند.


پایان پیام/

کد خبر 341464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha