827 روستای قزوین از نعمت برق بهره مند هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: 827 روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند و حتی روستایی که دارای پنج خانوار ساکن است نیز برق دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، یوسف جبارزاده پیش از ظهر امروز (20 بهمن) در مراسم افتتاح همزمان 104 پروژه صنعت برق قزوین که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین با ساماندهی 6 مدیریت، چهار امور اجرایی، 19 دفتر و اداره اقماری در حوزه برق فعالیت دارد.
 

وی ادامه داد: این استان دارای 11 هزار کیلومتر شبکه برق، 10 هزار پست و 720 مگاوات پیک بار است و 827 روستای استان قزوین از نعمت برق برخوردار هستند و در واقع حتی روستایی که دارای پنج خانوار ساکن است نیز بدون برق نیست.
 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: چهار روستای استان قزوین نیز از انرژی خورشیدی تغذیه می شوند و در مجموع این استان با 500 هزار مشترک، 100 درصد جمعیت شهری و 99.9 درصد جمعیت روستایی آن از نعمت برق بهره مند هستند.
 

وی تصریح کرد: قزوین از قابلیت های بالایی برخوردار است به طوری که شاهراه ارتباطی استان های شمال و شمال غرب کشور است و جمعیت 11 میلیونی از طریق این استان با مرکز کشور ارتباط دارند.
 

جبارزاده توضیح داد: قزوین یک استان صنعتی، دانشگاهی و کشاورزی محسوب می شود و برق منطقه ای در جای جای این استان ظرفیت سازی کرده است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد و 73 درصد برق این استان در حوزه صنعت مصرف می شود.
 

وی اعلام کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تلفات در این حوزه به 8.1 رسیده است که در واقع جزو استان هایی هستیم که عملکرد خوبی در این زمینه داشته ایم و 20 میلیارد تومان در این رابطه صرفه جویی شده است.
 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین طی پنج سال متوالی توانستیم 397 مگاوات پیک زایی انجام دهیم که اگر این رقم پیک زایی صورت نمی گرفت؛ در حوزه تولید سرمایه گذاری انجام می شد.
 

وی تأکید کرد: در حوزه مسکن مهر نیز نسبت به برخی شهرستان ها و دیگر واحدهای خدمات رسان جلوتر هستیم و 11 میلیارد تومان هزینه کرده ایم.
 

جبارزاده با اشاره به افتتاح پروژه های صنعت برق گفت: امروز به مناسبت ایام مبارک دهه فجر شاهد افتتاح پروژه هایی در حوزه صنعت برق هستیم که 53 میلیارد ریال پروژه در این راستا به بهره برداری می رسد.
 

پایان پیام/

کد خبر 341578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha