جشن بزرگ انقلاب در 4 هزار روستا و 1000 بخش در کشور

خبرگزاری شبستان: قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برپایی جشن بزرگ انقلاب در 4 هزار روستا و 1000 بخش در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اصغر آب‌خضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد تشریح ویژه برنامه های راهپیمایی یوم الله 22 بهمن سال 92 گفت: در 22 بهمن ملت ایران در پاسخ به سخنان سخیف سردمداران شیطان صفت آمریکا گزینه های روی میز خود را با فریاد رسا مرور می کنند. شجاعت، شکست ناپذیری، عزت خواهی، شهادت طلبی، پیشرفتهای بزرگ نظامی و علمی و ایستادگی عزت مندانه در مقابل تحریمهای ظالمانه غرب و آمریکا گزینه های روی میز است.

اصرار بر شعار مرگ بر امریکا و لبیک یا حسین گزینه روی میز ملت ایران است که در بیش از هزار شهر و شهرستان و 4 هزار روستای سراسر کشور و در تمامی مسیرهای منتهی به میدان بزرگ آزادی تهران ظهور می یابد.

آب خضر اظهار کرد: کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر در تهران و شهرستانها و روستاهای کشور برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده‌اند که از آن جمله می توان هزاران نمایشگاه عکس و کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آثار هنری در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و سطح محلات و ادارات اشاره کرد.

وی با اشاره به باشکوه در مساجد جامع با حضور هزاران نفر از مردم تصریح کرد:‌مدرسه یک کلاسه عیش آباد بوکان نیز از جشن انقلاب باز نمانده است و در این مدرسه یک کلاسه هم نمایشگاه فجر انقلاب برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات جوانان ایران در مصلی تهران و برگزاری نمایشگاه های اختراعات و ابتکارات دانش آموزی در سطح مدارس هر یک جلوه های ویژه از برنامه های 35 امین سالگرد انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مراسم معنوی غبارروبی مزار شهدا در 18 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور اظهار کرد: این مراسم در بهشت زهرا و همچنین در آرامگاه ویژه اقلیت های دینی و گلزار شهدای اهل سنت و همچنین در روستاهای سراسر کشور برگزار شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مورد ویژه برنامه های شب 22 بهمن اظهار کرد:‌ مراسم گلبانگ تکبیر و فریاد الله اکبر مردم ایران اسلامی در شامگاه 21 بهمن به یاد تکبیرهای بهمن 57 با نوای روحانی و دل انگیز تکبیر و راس ساعت 21 در آسمان کشور طنین انداز می‌شود.

همچنین بانگ الله اکبر از موذنه های مساجد و پایگاههای بسیج و شبکه های مختلف صداوسیما پخش می شود.

وی در مورد مراسم نورافشانی تصریح کرد: همزمان با طنین گلبانگ تکبیر آسمان تمامی مراکز استانها و 300 شهر و روستای کشور همزمان در چندین نقطه شهر تهران در شامگان 21 بهمن به شکرانه 35 امین سالگرد پیروزی انقلاب نورباران و نورافشانی می شود.

آب خضر در مورد تمهیدات مراسم یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور اظهار کرد: مراسم 22 بهمن و سالگرد 35 امین پیروزی انقلاب در تهران و همزمان در 1000 بخش شهر و شهرستان و بیش از 4000 روستای کشور به ثبت می رسد.

وی گفت:‌ همزمان با شهر تهران مسیرهای ده گانه منتهی به میدان آزادی و میادین اصلی شهر که اعلام شده اند از هر قومیت و نژادی یک صدا استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می زنند.

وی گفت: همزمان در 1000 بخش و شهر و شهرستان و 4000 روستای کشور از ساعت 9 صبح مردم از مسیرهای دهگانه به سوی میدان آزادی حرکت می کنند.

وی با اشاره به حضور خانواده شهدا، جانبازان ویلچری و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: با توجه به شناخته شدن روز 22 بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور اعزام بیش از 170 هنرمند در گروههای هنری و فرهنگی برای برگزاری جشنهای پیروزی انقلاب به 78 نمایندگی در 60 کشور جهان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور 250 خبرنگار خارجی و 1800 عکاس و خبرنگار داخلی در تهران اظهار کرد: بیش از 2500 خبرنگار عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثر شبکه های صداوسیما از جمله 320 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی مراسم 22 بهمن به صورت مستقیم پوشش خبری و تصویری ارایه می‌دهند.

آب خضر از استقرار بیش از 14 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر داد و گفت: ارایه خدمات صوتی با اضافه نمودن بیش از 600 بلندگو و آماده سازی 40 واحد صوت سیار با بهره گیری از 320 دستگاه بلندگو در مسیرهای ده گانه راهپیمایی تهران و ارایه بیش از 195 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استان‌ها به عنوان بزرگترین سیستم صوتی مراسم ملی در کشورهای جهان شناخته شده است.

وی گفت: امسال در تهران و مسیرهای ده گانه و به ویژه در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی و از میدان صادقیه و فتح و سه راه فرودگاه تا میدان آزادی بیش از 980 غرفه فرهنگی هنری خبری امدادی و رفاهی توسط تشکلهای مردمی، سازمانها و نهادها برای بازدید مردم آماده شده است.

وی ادامه داد: حدود 1800 غرفه در مسیرهای راهپیمایی در 1000 نقطه در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که از ان جمله می توان به غرفه های محصولات تولیدی صنعتی شرکتهای ایرانی، جلوه ای از خودکفایی و توانایی ایرانیان و بخشی از تجلی حماسه اقتصادی ایرانیان اشاره کرد.

اب خضر با اشاره به استقرار 72 چادر ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارایه خدمات پزشکی توسط جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به مناسبت عید انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ناوگان حمل و نقل عمومی،‌سرویس دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی از تمام میادین و بخش هایی از شرکت تاکسیرانی از ساعت 6 صبح جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می شود.

وی از استقرار گروههای سرود و رزم نواز برای اجرای سرودهای انقلاب و استقرار گروههای کودک و نوجوان تلویزیونی در مسیر راهپیمایی خبر داد و گفت: در طول مسیرهای ده گانه و مسیرهای اصلی توزیع پرچم تصاویر امام (ره) و رهبری پوستر و تراکت و اقلام تبلیغاتی دست ساز نوجوانان توسط تشکلهای مردمی انجام می‌شود.

وی از آمادگی دستگاههای مختلف از جمله راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا، هلال احمر و شهرداری و آتش نشانی،‌سازمان برق و آب، اورژانس و عوامل نظامی و امنیتی و انتقال خون و سپاه و بسیج خبر داد و افزود: آماده سازی مساجد و نمازخانه ادارات و مدارس در طول مسیر راهپیمایی، استقرار 14 جایگاه مخصوص برای نمازهای جماعت، برپایی 24 خیمه نماز توسط جمعیت هلال احمر، استقرار ستاد گمشدگان در مسیر راهپیمایی، 15 مرکز مشخص و فعال در این زمینه از جمله تمهیدات مراسم 22 بهمن است.

وی از حضور 1500 هنرمند جوان و عکاس ویژه مردمی طرح شمسه (شهرداری تهران) خبر داد و گفت: این هنرمندان به ثبت افتخارات و بالندگی های مردم در نظام ایران می‌پردازد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه همسرایی 600 هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در قالب گروه سرود 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22 هزار نفره در تهران از جلوه‌های ویژه مراسم امسال است.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سالهای گذشته بخشی از هنرمندان جوان هنرهای تجسمی با حضور در مسیرهای راهپیمایی به شکل زنده تابلوهای زیبایی را به تصویر می کشند.

وی در مورد مراسم ویژه میدان آزادی تهران اظهار کرد: مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن راس ساعت ده صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی ایران با حضور خانواده معظم شهیدان ایثارگران و جانبازان و مسئولین کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم و همچنین میهمانان خارجی آغاز می‌شود.

وی گفت: پرواز بادکنک ها از برج آزادی و انجام جلوه‌های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم نوازان دژبان ارتش، اجرای گروه سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز در حضور ریاست جمهوری، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن، سخنرانی رییس جمهور و مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش از جمله مراسمهای ویژه میدان آزادی است.

پایان پیام/


 

کد خبر 341590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha