فرهنگیان و دانش آموزان قرآنی شهرستان کهگیلویه تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر از 300 دانش آموز و فرهنگی حافظ قرآن شهرستان کهگیلویه در دهدشت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، امروز(20بهمن)در آیین تجلیل از دانش آموزان قرآنی که با حضور دانش آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن شرکت کننده در طرح ملی حفظ قرآن (طرح نور) و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: امروز در پی مطالبه مقام معظم رهبری و ترسیم بند اول فصل هشتم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، جامعه ما رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته است.

 

هادی زارع پور افزود:با همت و تلاش معلمین، مربیان و اولیاء دانش آموزان امسال تعداد 58 هزار و 700 نفر در سطح استان در طرح ملی حفظ قرآن ثبت نام کرده اند.

 

وی بیان داشت: کسی که عمل توحیدی داشته باشد از طاغوت اجتناب دارد و نور قرآن در دنیا و آخرت بر حافظ قرآن می تابد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دهه فجر مولود فرهنگ قرآنی است و انقلاب اسلامی ما مدیون عمل به این فرهنگ خدایی است.


زارع پور اظهار امیدواری کرد: با نور قرآن در مسیری قرار بگیریم که مقدمات ظهور امام عصر را فراهم کند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه نیز گفت: تعداد هفت هزار و 850 نفر در 3 دوره تحصیلی در شهرستان کهگیلویه(دهدشت) ثبت نام که هر یک از آنها از نیم جزء تا 15 جزء قرآن کریم را حفظ کرده اند.

 

فریدون فاطمی زاده افزود: امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

 

امام جمعه دهدشت نیز در این آیین گفت: بزرگترین افتخار کسی که با قرآن مأنوس می شوند این است که فکر، هستی و وجودش برکت و روحش نورانی می شود.

 

حجت الاسلام سیدنصیر حسینی افزود: تفکر قرآنی و توحیدی باعث گرایش انسان به سوی قرآن می شود و کلام خدا حافظ کسانی است که قرآن را حفظ می کنند.

 

وی با اشاره به این که تربیت قرآنی یک ضرورت است، گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح های قرانی تأثیر اساسی در پرورش تفکر و روحیه قرآنی ایجاد کرده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha