افتتاح 3 طرح صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری شبستان: سه طرح صنعتی و تولیدی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در منطقه آزاد ارس افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح صنعتی دیگر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، با حضور استاندار آذربایجان شرقی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، سه طرح صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد ارس افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح صنعتی دیگر آغاز شد.


برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع بالغ بر 652 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده و با افتتاح آنها برای 340 نفر شغل ایجاد می‌شود.

 

واحد فرآوری و بسته‌بندی خشکبار و میوه‌جات خشک (آیچین تجارت ارس) با سرمایه‌گذاری 34 میلیارد ریال یکی از این واحدها بود که در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید. این واحد که ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار تن خشکبار و 2هزار و 500 تن میوه خشک در سال را دارد، برای 70 نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

 

همچنین واحد تولیدی مبلمان منزل و ورق‌های روکش‌دار MDF (شرکت استقبال ارس) در یک هزار و 500 متر مربع فضا و با اشتغال‌زایی 20 نفر افتتاح شد. این واحد تولیدی که برای راه‌اندازی آن 18 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 500 ست مبلمان منزل و 17 هزار ورق روکش‌دار MDF را دارد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، همچنین فاز دوم کارخانه نساجی جلفاکاران ارس با ظرفیت تولید 20 هزار تن انواع نخ فانتزی در سال به بهره‌برداری رسید. این طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی راه‌اندازی شده و بالغ بر 600 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است. میزان اشتغال‌زایی این واحد تولیدی 250 نفر می‌باشد.

 

عملیات اجرایی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی کاروان انرژی ارس به منظور تولید برق و حرارت نیز با حضور مسوولان در منطقه آزاد ارس آغاز شد. ظرفیت این نیروگاه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود 25 مگاوات است و هزینه راه‌اندازی آن، یک هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده است. با افتتاح این طرح صنعتی برای 500 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha