علما با علم و تقوا به دنبال پاسخگویی و رفع شبهات هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهار داشت: علما با اسلحه علم و تقوای خود به دنبال پاسخگویی و رفع شبهات هستند تا بتوانند جلوی تهاجمات فرهنگی غرب را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، امروز(20 بهمن) در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی- تخصصی شهید سید مرتضی شفیعی(مرکز علوم و معارف اهل بیت(ع)) در اهواز، علمای شیعه را سربازانی دانست که در مرزهای مملکت در حال جنگ با دشمن متجاوز و شیاطین هستند و گفت: علمای جان برکف همواره به صورت آماده باش، در برابر هجوم دشمنان ایستاده و سد راه آنها خواهند شد و نمی گذارند به ضعفای شیعه (از نظر علمی و اعتقادی) و دین مردم لطمه و صدمه ای وارد شود.

 

وی با بیان اینکه علمای شیعه در طول تاریخ این نقش مقتدرانه را ادامه دادند و امروز نیز به علمای عصر ما که در رأس آنها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند، رسیده است، تصریح کرد: علما با اسلحه علم و تقوای خود به دنبال پاسخگویی و رفع شبهات هستند تا بتوانند جلوی تهاجمات فرهنگی غرب را بگیرند.

 

وی با اشاره به خصوصیات شهید سید مرتضی شفیعی فرزند عالم ربانی آیت الله شفیعی، افزود: این طلبه شهید اهل قرآن و مسجد و انسانی با اخلاص و با تقوا بود و در زمان جنگ تحمیلی با اجابت فرمان امام(ره) و با گذشتن از همه وابستگی های دنیوی، در جبهه های حق علیه باطل، تکلیف شرعی خود را بر همه چیز مقدم دانست و در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل شد و دین خود را ادا کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به نامگذاری این کتابخانه به نام شهید مرتضی شفیعی، آن را باقیات صالحاتی برای ایشان دانست و اضافه کرد: این کتابخانه می تواند مرکزی برای محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی باشد و یکی از برکات آن، این است که در رأس کتابخانه تولیت آیت الله شفیعی، عالم، محقق و کارشناس علوم دینی قرار دارد و نیازها را می داند.

 

وی اذعان داشت: یک نفر به اسم فیصل نور 20 سال پیش در کتابی، شبهاتی ایجاد کرد و تا امروز هیچ کس نتوانسته این شبهان را پاسخ دهد، امروز چند طلبه تصمیم گرفتند تا با مطالعه و دستی پر از جواب های کافی، وافی و برنده، پاسخ این فرد ملعون را بدهند، ازاین رو این طلبه ها احتیاج به مرجع دارند و این کتابخانه علوم و معارف دینی می تواند منبعی برای کمک به نیاز آنها باشد.

 

وی با تقدیر از تلاش های دلسوزانه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان که توانست ظرف 3 ماه این کتابخانه را افتتاح کند و تشکر از دکتر حجازی استاندار پیشین و آیت الله سید علی شفیعی، تعداد یک هزار جلد کتاب که اغلب از کتاب های کتابخانه شخصی ایشان است را به کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی اهدا کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha