فوت 58 درصد از مجروحان در بیمارستان‌ها / بیشترین تصادفات دربزرگراه همت

خبرگزاری شبستان:رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه 58 درصد از مجموع مجروحان در بیمارستان‌ها فوت کردند، گفت: این امر یک زنگ خطر برای بیمارستان‌ها و اورژانس می‌باشد

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در نشستی خبری با اشاره به اقدامات 10ماهه پلیس راهور تهران بزرگ در سال جاری گفت: در سال جاری بیش از 19 هزار و 651 خودرو که  دارای جرایم معوقه بیش از یک میلیون بودند توقیف شدند که این امر حاکی از آن است که تعداد رانندگانی که تکرار تخلفات دارند بسیار بالاست.

 

وی در ادامه افزود: هشت واحد و یک واحد مرکزی جهت رسیدگی به اعتراضات رانندگان فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری 93 هزار نفر جهت ارایه اعتراضات خود به این واحد مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: آنهایی که قابل رسیدگی بودند مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفتند ضمن اینکه 35 هزار نفر از این افراد نیز به دلیل تکرار تخلفات تحت آموزش قرار گرفتند.

 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: 1182 دستگاه نیز به دلیل مخدوش‌کردن یا پوشاندن پلاک محکوم و جهت برخورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: همچنین 801 نفر از رانندگانی که نمره منفی 30 و بالای 30 را کسب کرده بودند برای نخستین بار از رانندگی محروم شدند و همچنین 258 راننده نیز به جهت استعمال مواد مخدر، مشروبات الکلی و مواد روانگردان به مبلغ 200 هزار تومان اعمال قانون  و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری تعداد کشته‌ها 70 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: این در حالی است که شهر تهران در سه سال گذشته در کشور رتبه نخست را در کاهش کشته‌ها داشته‌ است.

 

سردار رحیمی تصریح کرد: در 15 روز گذشته که طرح برخورد با تخلفات شبانه را اجرا کردیم میزان فوتی‌ها و تصادفات جرحی کاهش چشم‌گیری داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: 5/26 درصد از فوتی‌ها را راکبان موتورسیکلت، 5/11 درصد رانندگان خودرو، 6/5 درصد را عابران پیاده ، 5/10 درصد را سرنشینان و حدود یک درصد هم دوچرخه‌سواران تشکیل می‌دادند.

 

وی ادامه داد: از تعداد کشته‌ها 25 درصد در صحنه و 14 درصد نیز در حین انتقال به بیمارستان فوت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه 58 درصد از مجموع مجروحان در بیمارستان‌ها فوت کردند، افزود: این امر یک زنگ خطر برای بیمارستان‌ها و اورژانس می‌باشد.

 

وی با اشاره به علل تصادفات اظهار کرد: مهم‌ترین علت تامه تصادفات به ترتیب عدم توجه به جلو 30 درصد (پرت‌شدن حواس، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات)، عدم رعایت حق تقدم با 18 درصد، تغییر مسیر ناگهانی توسط رانندگان 10 درصد و حرکت با دنده عقب بوده است.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه 30 درصد از تصادفات فوتی در طول سال جدید در محورهای بزرگراهی تهران رخ داده است، تصریح کرد: بیشترین تصادفات در بزرگراه همت و امام علی (ع) رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه دوربرگردان‌ها عامل مهمی در تصادفات محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: دوربرگردان شهید لشکری در جاده مخصوص در سال گذشته 9 کشته داشته است، از این رو ما باید برای کاهش تصادفات به سمت حذف دورگردان‌ها و ایجاد تقاطع‌های غیرمسطح پیش برویم.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه تصادفی در پل صدر و تونل صدر رخ نداده است، افزود: جایی که ما قوانین را سفت و سخت اجرا کردیم تصادفات هم کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه حدود 118 مورد قصور ادارات و سازمان‌ها در وقوع تصادفات احصا شده است، خاطرنشان کرد: سازمان‌هایی مانند اداره برق، آب و فاضلاب و راه و ترابری بیشترین تقصیر را در بحث راه داشتند که به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی با اشاره به تمهیدات شب عید تصریح کرد: ما از ابتدا ی اسفند جهت کنترل و تسهیل ترافیک اقدامات خود را آغاز خواهیم کرد. همچنین  افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها را از هم‌اکنون پیش‌بینی و آماده کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات حاشیه‌ای و پارک‌های دوبل و سوبل از جمله اقدامات مهمی است که ما تا شب عید اجرایی خواهیم کرد، افزود: این طرح از جمله برنامه‌های اصلی پلیس است که از ابتدای اسفند اجرا خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه ما هیچ‌گونه مورد فوتی در بزرگراه‌ها نداشتیم، تصریح کرد: تصادفات جرحی به میزان 70 درصد در محورهای بزرگراهی کاهش یافته و ما تا به امروز هیچ مورد فوتی را تا به امروز نداشتیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha