کتابخانه شهید سیدمرتضی شفیعی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: کتابخانه عمومی تخصصی شهید سید مرتضی شفیعی، با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی امروز(20 بهمن) در شهرستان اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، امروز(20 بهمن) در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی- تخصصی شهید سید مرتضی شفیعی(مرکز علوم و معارف اهل بیت(ع)) در اهواز، با گرامی داشت یاد و نام شهدا، این کتابخانه را یکی از دستاوردهای داتی انقلاب اسلامی دانست و گفت: فرهنگ شهادت، علم و فقاهت و کتابداری علمای اسلامی از شئون این کتابخانه‌ است.

 

وی با بیان اینکه شأن شهادت این کتابخانه به خاطر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی، علم و فقاهت آن به واسطه تولیت آیت الله شفیعی دانست و تصریح کرد: در دوره اسلامی و ایرانی ما کتابداران دانشمند هستند و از جمله آنها می توان از ابوعلی سینا نام برد که کتابدار کتابخانه سامانیان بود و امروز نیز آیت الله شفیعی در کنار همه فعالیت های دینی، سیاسی، اجتماعی و... تولیت این کتابخانه را پذیرفت و این افتخاری برای ایران اسلامی و استان ماست.

 

وی افزود: عرصه و اعیان کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی متعلق به دولت است که با مساحت 2100 مترمربع و زیربنای 800 مترمربع توسط استانداری خوزستان به ادراه کل کتابخانه عمومی خوزستان واگذار شده و دارای مخزن کتاب، سالن های مجزای مطالعه خواهران و برادران و... می باشد و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی تجهیز و بازسازی شده دارای 14 هزار جلد کتاب، 150 صندلی، 19 رایانه است.

 

منصوری، با بیان اینکه این کتابخانه دویست و ششمین کتابخانه عمومی خوزستان و سی و چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان اهواز است، اضافه کرد: به ازای هر 36 هزار و 400 نفر اهوازی یک کتابخانه و به ازای هر 100 نفر یک متر و 55 سانتی متر زیربنا و 36 هزار جلد کتاب وجود دارد و 3.22 درصد مردم اهواز عضو کتابخانه هستند.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان یک هزار جلد کتاب و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز سه هزار جلد کتاب به کتابخانه عمومی تخصصی شهید سید مرتضی شفیعی اهدا کردند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha