کشاورزان از آبهای سطحی موجود  برای کشاورزی نهایت بهره رابرند

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: از کشاورزان انتظار داریم با استفاده از نرمی زمین و آب‌های سطحی موجود نهایت استفاده را کرده و از اول اسفند نسبت به شخم اولیه زمین خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سیف الله آقابیگی، رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ایی گیلان، امروز(20 بهمن) در جلسه هماهنگی در ارتباط با آغاز فصل کشاورزی در این شرکت برگزار شدگفت: کار کشاورزی بخصوص شالیکاری را نباید پس از عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول تمام شده دانست.

 

وی ادامه داد: کار کشاورزی در طول سال توقف ناپذیر است و امسال نیز همانند سال‌های گذشته بلافاصله بعد از برداشت محصول عملیات بازسازی تاسیسات آبیاری توسط مجموعه آب منطقه‌ایی گیلان آغاز شده و هم اینک ادامه دارد.

 

آقابیگی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها اظهار کرد: این شرکت با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص، ماشین آلات، همکاری بخش خصوصی تعمیرات و آماده سازی تاسیسات آب کشاورزی از قبیل تعمیرات دریچه‌های آبیاری، بازسازی و لایروبی انهار، آبندان‍ها و سردهنه‌‌ها را برای فراهم کردن زمینه کشاورزی فصل جدید زراعی به پایان رسانده و زمینه مناسب را برای آغاز هرچه سریعتر فصل جدید کشاورزی آماده می‌کند.

 

وی با اشاره به نزولات جوی هفته گذشته در استان گیلان آن را رحمت الهی برای کشاورزی گیلان دانست و تصریح کرد: با توجه به رحمت الهی که شامل حال همه استان شده از کشاورزان انتظار داریم با استفاده از نرمی زمین و آب‌های سطحی موجود نهایت استفاده را کرده و از اول اسفند نسبت به شخم اولیه و سایر موارد لازم برای آماده سازی زمین‌های خود اقدام کنند.

 

آقابیگی با اشاره به اینکه شروع به هنگام کار و آماده سازی زمین‌ها قبل از آغاز سال جدید مزایای بسیاری دارد، گفت: استفاده از شرایط مناسب جهت انجام کارهای اولیه ضمن اینکه به مدیریت و تقسیم بهینه آب در اوج نیاز به آب کمک می‌کند، از هزینه‌های جاری کشاورزان نظیر دستمزد کارگران، ماشین الات کشاورزی و ... می‌کاهد.

 

وی در ارتباط با برداشت‌های غیراصولی برخی از شرکت‌های شن و ماسه از رودخانه‌ها اذعان کرد: صدور هرگونه مجوز برداشت با حفظ حقوق متقابل و عدم آسیب رساندن به سردهنه ها باید از سوی برداشت کنندگان مورد توجه باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha