نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان بافق در کانون شهید حبیبیان افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با ایام الله دهه فجر نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان بافق در کانون فرهنگی و هنری شهید حبیبیان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد ظهر امروز همزمان با ایام الله دهه فجر ، با حضورامام جمعه ،فرماندار ،بخشدار مرکزی ،شهردار ،سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد،مسئولین کمیته امداد امام خمینی بافق ، قشرهای مختلف مردم وجمعی از مدیران و مسوولان محلی مرکز نیکوکاری دارالمهدی (عج)شهرستان بافق در محل کانون فرهنگی و هنری شهید حبیبیان افتتاح شد.

 

امام جمعه بافق در مراسم افتتاح این مرکز ضمن تبریک دهه مبارک فجر از کمیته امداد بعنوان یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی (ره)یاد کرد وگفت : امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین فرصت کمیته امداد را جهت خدمت به نیازمندان تاسیس نمودند و این نهاد تا به امروز در مسیر امام راحل به خوبی حرکت کرده و اقدامات چشمگیری در جامعه انجام داده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی باتاکید برحمایت ودستگیری از انسانهای نیازمند گفت: باراه اندازی مرکز نیکوکاری دار المهدی (عج)درشهرستان بافق ، خیرانی که قصد کمک به نیازمندان دارند، می‌توانند از طریق این مرکز نیز اقدام کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزد نیزدر این مراسم گفت : مرکزنیکوکار دارالمهدی (عج)اولین دفتر پیشخوان کمیته امداد امام خمینی در شهرستان بافق خواهد بود که امور پذیرش، شناسایی و معرفی نیازمندان را انجام‌ می‌دهد.

 

محمد اکبری با تأکید بر اینکه مراجعه به این مرکز از نظر روان‌شناسی و شأن و منزلت مددجویان تأثیر مثبتی داردافزود: این مرکز نیکوکاری با هدف ساماندهی شبکه های حمایتی و مردمی و رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان با استفاده از امکانات و منابع محلی، راه اندازی شده است.

 

وی ارائه خدمات مددکاری و مشاوره را از دیگر برنامه‌های این مرکز خواند و گفت: برای کمک به نیازمندان، نخستین گام شناسایی افراد است که این امر نیز در مرکز نیکوکاری دارالمهدی (عج) بافق انجام می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزددر خصوص وظایف اصلی هیئت عامل مرکز تصریح کرد: تبلیغ و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی،‌ شناسایی معتمدان، خیران و خیریه‌ها به منظور تحقق اهداف کمیته امداد امام خمینی،‌ شناسایی و دسته‌بندی و اولویت‌بندی محرومان محلات و ارائه خدمات مددکاری به نیازمندان با رویکرد توانمندسازی اسلامی از وظایف هیئت عامل مرکز هستند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha