بازگشت به هویت دینی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی

خبرگزاری شبستان: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اسلامی ایران امروز منادی معنویت و زمینه ساز بیداری اسلامی در جهان است، گفت: بازگشت به هویت دینی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز (22بهمن) در جمع راهپیمایی کنندگان شیرازی با تشریح عوامل راهبرد های ساخت درونی قدرت و با تاکید بر اینکه این راهبرد مبتنی بر فطرت انسان و آموزه های دینی است، گفت: براساس خلق حکیمانه بشر اشتیاق به قدرت دارد و در مسیر دست یابی باید حرکت کند و جوامع انسانی در سایه قدرت می توانند جایگاه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی خود را حراست کرده و استحکام ببخشند.


وی با اشاره به حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اصل کلیدی ساخت درونی قدرت از بدو شکل گیری، عزم و اراده انسان ها را اولین اصل برای رسیدن به اقتدار درونی قدرت عنوان کرد و افزود: انسانی که فاقد عزم و اراده است هرگز به قدرت در هیچ زمینه ای دست نمی یابد.


نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید عنصر مهم عزم و اراده را در وجود خویش استحکام ببخشیم، خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: جوانان ما باید اهل عزم و اراده باشند، عزم و اراده فردی، حیات فردی ما را می سازد اما برای ساخت قدرت ملی و اجتماعی نیازمند عزم ملی هستیم و ملتی که دارای عزم و اراده نباشد، در جغرافیای جهان جایگاهی ندارد.


حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا"، گفت: این آیه مبارکه بر اعتصام فردی به ریسمان الهی تاکید ندارد بلکه تمرکز این آیه بر اعتصام جمعی است و اینکه برای رسیدن به اقتدار و ساخت قدرت درون نظام، نیازمند وحدت ملی و انسجام اسلامی هستیم.


وی پرداختن به مقوله علم را اصل دیگر رسیدن به قدرت درونی نظام برشمرد و تاکید کرد: هیچ ملت و انسانی نمی تواند از قدرت بهره ببرد و به اقتدار دست پیدا کند مگر آنکه جان خود و جامعه انسانی خود را آراسته به نور علم و دانش کند لذا قرآن کریم مبنای حرکت استوار فرد و جامعه را بر سلوک علمی بنیان نهاده است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معرفت الله را از ارکان کلیدی قتدار درونی نظام طبق آموزه های دینی عنوان و خاطرنشان کرد: انسانی که اعتقاد دارد نصرت الهی جامعه الهی و اسلامی را در برمی گیرد از مهم ترین اقتدار برخوردار است و این جامعه با اقتدار گام بر می دارد.


وی با بیان اینکه بدون امنیت و آرامش درونی مسیر توسعه هموار نمی شود، ادامه داد: یک نظام مقتدر در سایه این اصول و مبانی تلاش می کند تا در بالا ترین سطح از اقتدار ملی دست پیداکند و در این راه از ابزار ها، عوامل و ظرفیت ها بهره می برد تا به یک نظام اقتصادی پویا و مولد تکیه کرده و زمینه آرامش و رفاه اجتماعی را فراهم آورد.
 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز جایگاه فاخر علمی ایران زمینه اقتدار در برابر استکبار جهانی است و هدف استکبار از رویایی با ملت ایران و جلوگیری از دست یابی به انرژی صلح امیز هسته ای، برای ایجاد خلل در توسعه فن آوری ملت ایران است.
 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: ملتی می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد که بر بال فن آوری نوین بنشیند و باهمه قدرت راه را برای حرکت پرشتاب فراهم کند.
 

وی با اشاره به اینکه ایران در بین هفت کشور اول جهان از نظر نانوتکنولژی قرار دارد و توانسته است جایگاه اخر علمی را به دست آورد، اظهار داشت: جوانان باید این را را با توسعه علمی در دانشگاه و حوزه با تعیین مسیر حرکت و در کنار علم، ایمان و معرفت به خدا در نظر بگیرند چرا که شهدای ما محصول ادبیات دینی و قرآنی و بهره مندی از حضور علمای دلباخته به ذات اقدس الهی بودند.
 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استحکام بخشی به بنیان معرفت دینی در ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن همه بنیان ها را هدف قرار داده است و می خواهد که از مواضع اصولی خود فاصله بگیریم و دارای عزم و اراده نباشیم.
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اسلامی ایران امروز منادی معنویت و زمینه ساز بیداری اسلامی در جهان است، گفت: بازگشت به هویت دینی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران پرچم دار این حرکت عزت بخش و عزت آفرین هستند و باید بر معنویت بیش از گذشته پافشاری کنیم.
 

ابوترابی فرد با تاکید براینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی 2 راهبردی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی برآن تاکید دارند، گفت: ایران باید نماد باشکوه ترین وحدت ملی و انسجام اسلامی در جهان باشد و امروز در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم بار دیگر این وحدت را به نمایش گذاشتند.

 

وی راهبرد ایران اسلامی در برابر جهان را وحدت و انسجام دانست و گفت: ما به وحدت جهان اسلام فکر می کنیم، اگر چه آمریکا با توطئه های مختلف به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی با فراهم کردن زمینه حضور و رشد جریان های تکفیری است اما ایران اسلامی از همه توان خود برای افزایش وحدت ملی و انسجام اسلامی، تلاش کرده و خواهد کرد.


پایان پیام/

کد خبر 342554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha