لایحه بودجه 93تصویب شد/اظهار نظر نمایندگان در 22 بهمن

خبرگزاری شبستان: این هفته بلاخره پس از چندین روز بررسی طاقت فرسا بودجه سال آینده کشور تصویب شد البته این بودجه با اختلاف نظر همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان : این هفته بلاخره پس از چندین روز بررسی طاقت فرسا بودجه سال آینده کشور تصویب شد البته این بودجه با اختلاف نظر همراه بود. اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

اختلاف 12 هزار میلیارد تومانی در سقف بودجه/ بودجه 93، 805 هزار میلیارد تومان است
عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به سقف اعلامی بودجه سال 1393 کل کشور گفت: مطمئن هستم سقف بودجه 93، 805 هزار میلیارد تومان است.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت به سقف اعلامی بودجه 93 کل کشور اشاره کرد و گفت: در حالی سقف این بودجه 793 هزار میلیارد تومان اعلام شده که من مطمئن هستم که سقف بودجه 805 هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: نمی‌دانم بر چه اساسی این رقم اعلام شده ولی شک ندارم رقم بودجه 805 هزار میلیارد تومان است.
پرونده بودجه 793 هزار میلیارد تومانی 93 بسته شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 166 رای موافق پرونده بودجه 793 هزار میلیارد تومانی سال 1393 را بستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 24 جلسه علنی طی 10 روز ماده واحده، تبصره‌ها و جداول لایحه بودجه سال 93 کل کشور را تصویب کردند.
تذکر 22 نماینده به ظریف در مورد جلوگیری از توسعه توان موشکی ایران

چرا باید وزارت امور خارجه با تحریک سفیر آمریکا در سازمان ملل از سفر هیئت کار‌شناسی کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی جهت توسعه توان موشکی جلوگیری نماید؟
22 نماینده مجلس در مورد علت عدم حمایت از پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیئت‌های کار‌شناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طرح سوال کردند.
جنجال 3000 میلیارد تومانی وزارت بهداشت و بیمه سلامت پایان یافت/ معاونت برنامه ریزی متولی کار شد
نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را مسئول درآمد3000 میلیارد تومانی حاصل از یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده کردند تا مشکل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سازمان بیمه سلامت ایران مرتفع شود.
نمایندگان در نوبت سوم جلسه علنی شنبه تکلیف سه هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را روشن کردند.
،نمایندگان در جلسه علنی روز پنجشنبه بند الحاقی جزء ح تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه 93 را تصویب کردند که براساس آن صددرصد منابع دریافتی از طریق ردیف 530 هزار 122 در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران و شرکت‌های بیمه گر قرار می‌گرفت که این موضوع منجر به موضع گیری شدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حتی نمایندگان اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شد.
تایید مفقود شدن 5 مرزبان در مرز سیستان/ علت مفقودی هنوز مشخص نیست
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس درباره ربوده شدن 5 مرزبان در سیستان و بلوچستان گفت: طی صحبتی که با مسئولین استان داشتم، مطلع شدم که این مرزبانان مفقود شده اما تاکنون مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است.
"سید باقر حسینی" نماینده مردم زابل، زهک ، درباره اخباری مبنی بر ربوده شدن 5 مرزبان در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طی صحبتی که با مسئولین استان داشتم، مطلع شدم که این مرزبانان مفقود شده اما تاکنون مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است.
توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر سیاسی نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: توقف فعالیت نیروگاه سیاسی نیست.
جلیل جعفری نماینده مردم خلخال به شانتاژ خبری توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و گفت: توقف فعالیت اتمی نیروگاه بوشهر سیاسی نیست.
قاضی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
احتمال حذف جدول 17 از لایحه بودجه 93
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از احتمال حذف جدول 17 در لایحه بودجه 93 خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم این جدول از متن لایحه بودجه 93 حذف شود چراکه غیرعادلانه است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: امیدواریم با همت نمایندگان جدول حذف شود.
انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی از نحوه توزیع سبد کالا
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا گفت: رئیس جمهور هرچه سریعتر نسبت به اصلاح توزیع سبد کالا اقدام کند.
فتح الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، با انتقاد از نحوه تویع سبد کالا گفت: بی‌تدبیری در خصوص توزیع سبد کالا موجب نارضایتی آحاد ملت ایران اعم از غنی و فقیر شده است.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: برای حفظ آبروی کشور در این راستا اقدامات عاجلی صورت بگیرد.
پایان پیام/

کد خبر 342762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha