خانه قرآنی نور روستای حاجی آباد افتتاح شد

خبرگزاری شبستان:‌ خانه قرآنی نور روستای حاجی آباد از توابع اراک امروز (24بهمن) در این روستا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربان پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت:‌ خانه های قرآنی حلقه های اتصالی برای امور قرآنی اداره کل با مناطق مشخص شده مردمی است که در حقیقت  می تواند تمامی برنامه های قرآنی منطقه را تحت پوشش فعالیت های خود قرار دهد.

 

وی اظهار کرد: آموزش روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم که در این خانه های قرآنی انجام می شود بر اساس شیوه نامه های ابلاغی و هماهنگ با سایر خانه های قرآنی است که اگر مخاطبان آن با عمل کردن به مفاهیم قرآن همراه شوند این توازن میان علم به قرآن و عمل به قرآن برقرار خواهد شد.

 

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در پرتو قرآن کریم خاطرنشان کرد: وظیفه والدین آن است که از همان کودکی و به صورت مردمی همچون گذشته فرزندان خود را با قرآن و مفاهیم آن آشنا کنند تا شاهد ترویج فعالیت های قرآنی در سراسر کشور باشیم.

 

لازم به ذکر است، 160 خانه قرآنی و 36 مؤسسه قرآنی مردمی در استان مرکزی فعالیت دارند که 10 خانه قرآنی آن در دهه فجر امسال راه اندازی شده اند.

 

گفتنی است، در این مراسم که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد حجت الاسلام محمد رضا شفیعی مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل، روحانی طرح هجرت روستا، دهیار و اعضای شورای روستا و مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت اداره کل حضور داشتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 343109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha