ملت بزرگ ایران در 22 بهمن پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی آمریکا دادند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: ملت بزرگ ایران با خلق شورانگیزترین حماسه تاریخ پاسخ کوبنده و به یاد ماندنی را به یاوه گویی آمریکا دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(24 بهمن) در خطبه های نماز جمعه این شهر، در مسجد جامع ایلام، اظهار کرد: راهپیمایی با شکوه 22 بهمن چشم جهانیان به ویژه آمریکای خیانتکار را با بهت و حیرت مواجه ساخت.


وی، افزود: ملت بزرگ ایران در این راهپیمایی استقامت، پایداری، بصیرت و بیداری، ولایت مداری و دشمن ستیزی، هوشیاری و پایبندی به قرآن و پیروی از مکتب اهل بیت و وفاداری به امام رحمه الله علیه و آرمان شهدا و رهبر فرزانه انقلاب برای چندمین بار به نمایش گذاشتند.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: به طور قطع حضور ملت در جشن ملی و سالگرد پیروزی انقلاب پشتوانه بی نظیر برای نظام اسلامی محسوب می شود و بار دیگر ثابت شد که نظام جمهوری اسلامی، از مردمی ترین نظام های سیاسی جهان است.


آیت الله لطفی، با بیان اینکه حضور حماسی و گسترده مردم ایران پیامهای مهم در پی داشت، یادآور شد: اولین پیام این حضور به مقامات آمریکایی بود، به ویژه به رئیس جمهور این کشور که همواره مواضعش همراه با تهدید و تحقیر مردم است؛ مردم با حضور پرشور و حماسی خود پاسخ کوبنده ای به آمریکا و هم پیمانان او دادند.


خطیب نماز جمعه ایلام، ابراز کرد: پیام دوم این حضور تاریخی دلگرمی و پایداری و پا فشاری دستگاه دیپلماسی بر حقوق ملت در مذاکرات هسته ای است که نباید کوچکترین نرمشی در برابر زور گویی و زیاده خواهی آمریکا و متحدان او از خود نشان بدهند.


وی، اظهار کرد: مردم با بصیرت ایران سی و پنج سال با استقامت و پایداری و پافشاری بر اصول و ارزش های انقلاب دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.


امام جمعه ایلام، بیان کرد: پیام سوم این حضور به جریان نفاق و گروه ها و احزاب داخلی است که با هماهنگی دشمنان آشکار نظام سعی می کنند که پروژه جدایی مردم از امام و رهبری و نظام را تبلیغ کنند، فتنه 88 و خیانت خواص بی بصیرت به امام و رهبری نمونه روشنی از این توطئه بود.


آیت الله لطفی، تصریح کرد: عده ای در داخل کشور همواره تلاش می کنند که فاصله مردم از نظام و رهبری را القا کنند و تفکر غلط خود را بر مردم تحمیل کنند اما در این تظاهرات میلیونی و با شکوه جواب دندان شکن و عبرت آمیز به آنها دادند که نباید بدبینی و جدایی خود از نظام و رهبری را به حساب مردم بگذارند.

 

وی، افزود: پیام چهارم این حضور به مسئولان و کارگزاران است که باید در خط امام و رهبری حرکت کنند و تخطی از آرمان های امام و رهبری از نگاه مردم خیانت به امام و شهیدان است و از نظر مردم غیر قابل اغماض است.


امام جمعه ایلام، به سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در سال 201 هجری اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه دارای فضایل و مناقب فراوان است و مرحوم محدث قمی می فرماید افضل دختران امام موسی بن جعفر(ع) سیده جلیله معظمه فاطمه بنت موسی بن جعفر است که مزار شریفش روشنی چشم اهل قم و پناه همه مردم است.


آیت الله لطفی، یادآور شد: عالم و عارف فقیه بزرگ آیت اله آقا شیخ جواد تبریزی درباره مقام و عظمت این بانو می گوید حضرت معصومه پرورش یافته امامت، دختر امام، خواهر امام و عمه امام است.


خطیب نماز جمعه ایلام، با بیان اینکه این بانوی بزرگوار به عبادت، خشوع، شب زنده داری و روزه داری معروف بود، ابراز کرد: و استاد بزرگوار ما آیت الله فاضل لنکرانی می گوید، نباید دایره کرامت را به امور مادی محدود کنیم مثلا ایشان کوری را بینا کند یا مریضی را شفا دهد، ولی حضرت معصومه کرامت هایی بالاتر از این دارند و خیلی چیزها یاد می دهند و خیلی مشکل ها را حل می کنند.


وی، تصریح کرد:امام صادق(ع) فرمود که قم شهر ما و شهر شیعیان ما است قم پاک و پاکیزه است و همچنین فرمود آگاه باشید که حرم من و فرزندانم بعد از من قم است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تذاکراتی در خصوص پالایشگاه پتروشیمی و گمرک مهران، گفت: پالایشگاه پتروشیمی نباید در آستانه سال نو نسبت به اخراج عده ای از کارکنان اقدام کنند.


آیت الله لطفی، تصریح کرد: راجع به اوضاع نابسامان گمرک مهران و عملکرد غلط و مدیریت ناکارآمد باید نکاتی را گوشزد کنم، گمرک مهران آبروی استان است هر روز کالای فراوان از سراسر کشور از مرز مهران به کشور عراق صادر می شود که متاسفانه راجع به گمرک مهران خبرهای خوبی ندارم و بعضی از آنها را نمی شود در تریبون نماز جمعه بیان کرد.


وی، افزود: باند بازی، برخورد خشن با زیر مجموعه به ویژه فرزندان شهدا و جانبازان، استفاده از افراد خاص و نادیده گرفتن حق مردم مهران که اولویت با خانواده های شهدا و مردم عزیز مهران است.


امام جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت فعلی بدترین رفتار را از خود نشان داد و به تذکرات خیرخواهانه مسئولان حتی حقیر هم توجهی نکردند بلکه در جاهای مختلف جواب نصایح خیرخواهانه را با توهین دادند.


پایان پیام/

کد خبر 343226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha