انقلاب بحرین تا تحقق پیروزی ادامه خواهد یافت

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام العلوی با اشاره به اینکه امروز انقلابیون بحرینی به نافرمانی مدنی و راهپیمایی های گسترده در مناطق مختلف کشور فراخوانده شده اند، گفت: انقلاب بحرین تا تحقق پیروزی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید جعفر العلوی، فعال سیاسی کشور بحرین، ظهر امروز(25 بهمن) در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، با اشاره به اینکه سومین سالروز انقلاب بحرین با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) همزمان شده است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ما بحرینی ها یک اصل بزرگ بود و خون شهدای انقلاب کشور ایران برای ما خط مشی جدیدی ترسیم کرد.

 

فعال سیاسی کشور بحرین با تاکید بر اینکه انقلاب بحرین تا تحقق پیروزی ادامه خواهد یافت، افزود: از جوانان این کشور می خواهیم که به مسئله بحرین در رسانه های خود بپردازند.


وی افزود: بحران ما در بحرین که اکثریت جمعیت آن از پیروان مکتب اهل بیت(ع) است آنست که از 230 سال پیش قبیله ای به نام آل خلیفه میهن ما را اشغال کرده است.


حجت الاسلام العلوی ادامه داد: از آن زمان تاکنون آل خلیفه صدها تن از مردم بحرین را به قتل رسانده و خط کشتار شیعیان در بحرین هنوز نیز ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدن آل خلیفه در بحرین تاکنون قیام های مردم علیه آن حاکمیت مزدور ادامه داشته است، بیان کرد: آن قیام ها با هدف تحقق اصلاحات جزیی برپا شد اما قیام ها به نتیجه نرسید و حاکمیت ظالم بحرین روند ظلم خود را ادامه داده است.


فعال سیاسی کشور بحرین با بیان اینکه حاکم ظالم کنونی بحرین با وعده های پوچی مانند دادن امکان پیشرفت و آزادی به ملت، روی کار آمد که این وعده ها هرگز محقق نشد، ابراز کرد: همچنین حاکم بحرین قانونی بدون رجوع به هیچ یک از افراد ملت وضع کرد و طبق آن خود را به عنوان پادشاه بحرین معرفی کرد.


وی ادامه داد: سه سال پس از روی کار آمدن حاکم فعلی بحرین اسنادی فاش شد که به موجب آن وی دنبال طرحی بود که به عنوان آن قصد دارد اکثریت شیعیان بحرین را به اقلیت تبدیل کرده و آن ها را از حقوق سیاسی و اقتصادی محروم کند.


حجت الاسلام العلوی بازداشت شماری از علماء، روحانیون و فعالان بحرین و شکنجه آنان توسط حاکمیت را زمینه ساز آغاز انقلاب بحرین دانست و اذعان داشت: پس از این اقدام بسیاری از جوانان بحرینی از رهپویان خط امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) و امام خمینی(ره) تصمیم به راه اندازی انقلاب کردند که در این انقلاب هزاران تن از مردم اهل سنت نیز حضور دارند چرا که ظلم آل خلیفه محدود به شیعیان نمی شود و اهل سنت نیز از ظلم آن ها رنج می برند.


وی با بیان اینکه در ابتدای تظاهرات مسالمت آمیز حدود 400 هزار تن از مردم بحرین شرکت داشتند که این عدد حدود نیمی از مردم بحرین را تشکیل می دهد گفت: گستردگی تظاهرات بیانگر آن بود که قشر عظیمی از مردم بحرین از وضعیت حاکم بر جامعه ناراضی بوده و خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه بودند.


فعال سیاسی کشور بحرین با اشاره به اینکه از ابتدای این تظاهرات مسالمت آمیز، آل خلیفه بسیاری از مردم را به خاک و خون کشید، افزود: این قتل های مسلسل وار از میدان لؤلؤ که به میدان شهدا معروف شده است، آغاز شد تا جایی که رژیم شماری از مردم را که در آن میدان برای تحصن در خواب بودند به شهادت رساند.


وی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه از ابتدای انقلاب مردم بحرین تاکنون 240 تن از مردم را به شهادت رسانده است، تصریح کرد: به دلیل استفاده رژیم از گازهای سمی اشک آور بسیاری از زنان بحرینی که در تظاهرات شرکت داشتند و 40 کودک و جنین به شهادت رسیدند.


حجت الاسلام العلوی با اشاره به اینکه 3 تن از جوانان بحرینی در زندان های مخوف آل خلیفه در زیر شکنجه به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: برخی از خانواده ها از ترس رژیم اسامی شهدای خود را اعلام نمی کنند.


وی اشاره ای به استفاده و کمک گرفتن رژیم آل خلیفه از نیروهای اشغالگر عربستان سعودی داشت و گفت: رژیم برای رویارویی با انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین اشغالگران را وارد کشور کرده است.


فعال سیاسی کشور بحرین با بیان اینکه از ابتدای انقلاب بحرین تاکنون 5 هزار نفر از مردم در زندان های آل خلیفه محبوس شده اند و در حال حاضر نیز 3 هزار نفر در زندان ها زندانی هستند، ابراز کرد: 40 نفر از زندانیان علماء و روحانیون بحرینی هستند که برخی از آن ها زیر شکنجه ها به شهادت رسیده و برخی نیز مورد تجاوز قرار می گیرند.


وی خاطر نشان ساخت: 3 هفته گذشته یکی از علماء بحرینی به نام حجت الاسلام سید محمود موسوی بازداشت شد.


حجت الاسلام العلوی با اشاره به اینکه از جمله زندانیان بحرینی زنان و کودکان هستند که مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار می گیرند، گفت: مزدوران آل خلیفه زمانی که به منازل مردم یورش می برند با خشونت شدید با زنان و کودکان برخورد می کنند.


وی با اشاره به اینکه امروز انقلابیون بحرینی به نافرمانی مدنی و راهپیمایی های گسترده در مناطق مختلف کشور فراخوانده شده اند، تصریح کرد: این نافرمانی 3 روزه ادامه دارد و اقشار وسیعی از مردم از جمله روحانیون و چهره های سرشناس در این نافرمانی مدنی شرکت دارند.


پایان پیام/

کد خبر 343236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha