صدای سازمان های بین المللی درآمد/ «حقوق بشر»در«بحرین»نقض می شود

خبرگزاری شبستان: سازمان های بین المللی نقض حقوق بشر در بحرین و ادعاهای دادستان کل بحرین و رئیس امنیت این کشور مبنی بر نبودن بازداشتی سیاسی در زندانهای آل خلیفه را محکوم کردند و این ادعا را کذب دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامة بوست، باوجود محکومیت های مکرر از سوی سازمان های بین المللی علیه نقض حقوق بشر مقامات بحرینی و درخواست های مداوم از رژیم آل خلیفه برای آزادی فوری بازداشت شدگان و فعالان سیاسی بحرین، اما «علی فضل البوعینین» دادستان و «طارق الحسن» رئیس امنیت عمومی بحرین ادعا می کنند که هیچ بازداشت سیاسی در بحرین وجود ندارد . همه بازداشت شدگان جرائم جنایی دارند.
ابوعینین شب گذشته ادعا کرد: بحرین از حقوق بشر حمایت می کند و رویدادها و رخدادها را براساس معیارهای بین المللی درباره تحقیق و محاکمه دنبال می کند.
در همین راستا، فدرال بین المللی حقوق بشر با صدور بیانیه ای به مناسبت سومین سالروز انقلاب فوریه در بحرین از مقامات بحرینی خواست تا از نقض مداوم حقوق بشر در این کشور جلوگیری شود.
در این بیانیه آمده است: مقامات بحرینی همچنان سیاست بازداشت، شکنجه داخل زندان را ادامه می دهد، به همین دلیل از مقامات آل خلیفه خواسته می شود تا درباره شکنجه های و تحویل جنایتکاران به دست عدالت تحقیق کنند و همکاری با کمیته سازمان ملل را تقویت کنند.
سازمان عفو بین الملل نیز با ابراز نگرانی از استفاده نظام بحرین از خشونت برای سرکوب تظاهرات ها که به مناسبت سومین سالروز فوریه 2011 رخ می دهد، اعلام کرد: از فوریه 2011 مسئله حقوق بشر در بحرین وخیم تر شده است، به طوری که تعداد زیادی از فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر به خاطر مشارکتشان در اعتراض های مسالمت آمیز علیه دولت بازداشت شده اند.

پایان پیام/

کد خبر 343799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha