ما شیعیان و سنی ها عاشق کشورمان هستیم

خبرگزاری شبستان:ده ها هزار بحرینی با شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز علیه آل خلیفه فریاد سر دادند:از پا نخواهیم نشست تا زمانی که به خواسته هایمان دست پیدا کنیم؛ما شیعیان و سنی ها،همگی عاشق کشورمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،ده ها هزار بحرینی به تظاهرات مسالمت آمیز برای بزرگداشت سومین سال قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه که به رهبری شیعیان بر پا شد،ملحق شدند.
این تظاهرات از سوی مهمترین جنبش مخالف در بحرین یعنی جمعیت الوفاق سازمان داده شد.
جمعیت زیادی از زنان،مردان و کودکان به خیابان های بحرین آمدند و بار دیگر خواستار دموکراسی،اصلاحات سیاسی و آزادی زندانیان سیاسی شدند.
معترضان فریاد می زدند:ما از پا نخواهیم نشست تا زمانی که به خواسته هایمان دست پیدا کنیم .
آنها همچنین شعار می دادند که «ما شیعیان و سنی ها،همگی عاشق کشورمان هستیم».
دولت آل خلیفه با کمک عریستان سعودی از زمان آغاز قیام مردمی در 24 فوریه سال 2011 میلادی به سرکوب تظاهرکنندگان دست زده و تا کنون اجازه نداده خواسته های مردم در این زمینه محقق شود.
خاندان آل خیلفه سومین دور گفتگو با مخالفان را نیز به طور نمایشی آغاز کردند اما هیچ توافق سیاسی حاصل نشد.
ابو علی،یک کارمند 34 ساله در بحرین می گوید:سه سال از آغاز قیام مردمی می گذرد و ما هنوز شاهد صلح نیستیم،جوان ها هر روز بیرون می روند و پلیس با گاز اشک اور به آنها حمله می کند.
بان کی مون،دبیر کل سازمان ملل نسبت به گزارش های رسیده در مورد درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کرده است و از مقامات بحرین درخواست کرده تا نسبت به تعهدات حقوق بشر پایبند باشند.
با این وجود وزارت کشور بحرین ادعا می کند که نیروهای امنیتی حق تظاهرات مسالمت آمیز را برای مردم تضمین می کنند.
این وزارتخانه اعلام کرد که قانون اساسی این حق را تضمین کرده و به همین دلیل در هفته های گذشته چندین تظاهرات در بحرین برگزار شده بدون اینکه پلیس دخالتی کرده باشد.
شاهزاده سلمان بن حامد آل خلیفه یکی از اعضای میانه روی خاندان پادشاهی بحرین که اکنون مدت 200 سال است در این کشور حکومت می کنندماه گذشته قدم هایی را برای احیای گفتگو با مخالفان برداشت اما این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است.
این گفتگوها پس از بازجویی از دو تن از رهبران شیعه از سوی مخالفان دولت بحرین،تحریم شد.
بحرین با جمعیتی حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از سال 2011 میلادی و در پی قیام مردمی در این کشور با الهام از بهار عربی درگیر ناآرامی بوده است.
 

کد خبر 343713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha