کانون های مساجد باید در جهت ارتقای فرهنگی جامعه فعالیت کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یزد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در جهت ارتقای فرهنگی جامعه فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی، امام جمعه موقت شهرستان یزد، امروز ( 26 بهمن) در دیدار با اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، با بیان اینکه باید در مساجد تحول ایجاد شود، افزود: نباید فقط به اقامه نماز جماعت در مساجد اکتفا کرد بلکه باید فعالیت های فرهنگی متناسب با فضای مساجد را افزایش داد.


وی بر لزوم استفاده از جمعیت حاضر در مساجد تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در جهت ارتقای فرهنگی جامعه و به خصوص جمعیت حاضر در مسجد گام بردارند.


معزالدینی تصریح کرد: متاسفانه وهابیون و دشمنان به خوبی از جمعیت هایی که در اختیار دارند استفاده می کنند بطوریکه که شاهد آن هستیم که در مکه اقدام به توضیع کتاب و جزوه بین حجاج می کنند.
 

معزالدینی، فعالیت های صورت گرفته توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کانون های مساجد باید با جذابیت به میدان بیایند و ضمن حفظ محتوا دینی قالب فعالیت های خود را به روز نمایند.


وی با اشاره به وجود سلائق و علاقه های متفاوت در جوانان، گفت: کانون های مساجد باید با برنامه ریزی زمینه را جهت حضور همه جوانان با علائق متفاوت در مساجد فراهم کنند.


امام جمعه موقت یزد به سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مسولیت های سنگین کانون های مساجد حفظ و ادامه را انقلاب و شهدا می باشد.


وی با بیان اینکه نسل کنونی از انقلاب چیزی نمی داند، افزود: تقریبا افرادی که صحنه ها و جریان های انقلاب را دیده اند در حال تحلیل می باشند.


این استاد حوزه علمیه استان تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت های کانون های مساجد آشناسازی نسل جوان با افکار نسل گذشته می باشد که تمام سختی ها را به جان خریدند و این انقلاب را به ثمر نشاندند.


وی اتقاقات و خاطرات انقلاب را بهترین عامل جهت جذب جوانان به نظام دانست و گفت: کانون های مساجد باید از جذابیت و شیرینی این خاطرات به خوبی استفاده نمایند.


معزالدینی با بیان اینکه مهمترین هدف دشمن حذف این خاطرات از ذهن مردم ایران می باشد، گفت: یکی از مسائلی که می تواند مردم را جذب انقلاب نماید نشان دادن نقش خود مردم در انقلاب است.


وی اظهار داشت: باید به مردم تبیین شود در زمان انقلاب چگونه عده ای به این نتیجه رسیده اند که باید انقلاب شود و در حال حاضر مردم در پیشرفت کشور چه نقشی دارند.


امام جمعه موقت یزد با اشاره به وجود مشکلات در جامعه، افزود: مسولان باید با نگاه به نیمه خالی لیوان با برنامه ریزی در صدد حل مشکلات باشند اما درجمع مردم باید به نیمه پر لیوان یعنی همان دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره نمایند تا مردم به انقلاب و نظام دلگرم شوند.


همچنین در این دیدار علی زباندان معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان در دهه فجر ارائه کرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 343316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha