برگزاری همایش وقف، مساجد و انقلاب در استان یزد

خبرگزاری شبستان: به همت کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان یزد همایش بزرگ وقف، مساجد و انقلاب در استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، به همت کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان یزد، صبح امروز ( 23 بهمن) همایش بزرگ وقف، مسجاد و انقلاب با حضور ائمه جماعات، مدیران و رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هیئت امناء بقاع متبرکه استان در محل سالن سیدالشهدا امامزاده جعفر یزد برگزار شد.


آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در این همایش ضمن بیان خاطراتی از حوادث بهمن سال 57 به نقش ویژه مساجد در انقلاب اشاره کرد و گفت: همانطور که امام (ره) فرمودند مساجد سنگر می باشند و انقلاب اسلامی از همین سنگرها شکل گرفت و به پیروزی رسید.


وی از روحانیون مساجد به عنوان شمعی یاد کرد که باید با نور خود مساجد را روشن کنند و افزود: مسجد بدون روحانی در تاریکی به سر می برد و روحانیون باید با نور خود اهالی محل را به مساجد جذب کنند.


آیت الله ناصری از مردم، هیئت امناء و کانونهای مساجد به عنوان پشتوانه حرکتی مساجد یاد کرد و اظهار داشت: مساجد باید با قدرت امام جماعت و هیئت امنا حیات داشته باشند و فعالیت نمایند.


وی اظهار داشت: هیئت امناء باید مسائل مادی و اداری مساجد را حل نمایند و روحانی باید مسائل معنوی و عبادی را حمایت نماید.


نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم برگزاری برنامه های متنوع در مساجد تاکید کرد و افزود: مساجد باید با فعالیت های خود باعث جذب خانواده ها به مساجد شوند تا خانواده ها نیز فرزندان خود را به مساجد سوق دهند.


وی جذب خانواده ها و جوانان به مسجد را بالاترین هنر یک مسجد دانست و گفت: این هنر باید توسط ائمه جماعات و هیات امناء در مساجد اتخاذ شود.


امام جمعه شهرستان یزد بر لزوم رفتار مناسب از سوی هیئت امناء و بزرگان مساجد با جوانان تاکید کرد و افزود: باید برای جذب جوانان به مساجد به آن ها بهاء داده شود و مسولیت های مختلفی بر دوش آن ها قرار داد.


وی تصریح کرد: نباید تنها به اقامه نماز در مساجد اکتفا نمود بلکه باید مساجد را به محلی برای حل مشکلات و اوقات فراغت جوانان محل تبدیل نمود.


نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از راه های جذب کودکان و جوانان به مساجد را ساخت مجتمع های آموزشی در کنار مساجد دانست و افزود: در اینصورت شاهد آن خواهیم بود که محله متحول می شود و جوانان همراه با تحصیل از سطح تهذیب خوبی هم برخوردار می شوند.


وی بر لزوم پاکیزگی و آرامش مساجد تاکید کرد و افزود: مساجد خانه خداست و باید بهترین زیبایی ها در مساجد به کار گرفته شود.


آیت الله ناصری بر لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: واقفین خیر باید هنگام ساخت مساجد زمین یا ملکی را جهت تامین هزینه های جاری مساجد وقف کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 342759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha