رشد 25 درصدی مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور

خبرگزاری شبستان: قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی بهزیستی کشور گفت: در 10 ماهه نخست امسال مشارکت مردمی کمیته امداد کشور در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

حسین بدخشان، قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با بیان اینکه میزان مشارکت مردمی در 10 ماه گذشته سال جاری دو هزار و 500 میلیارد ریال است، اظهار داشت: این میزان کمک مردمی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.


وی افزود: این مبلغ از کمک های خیرین و مردم در سراسر کشور جمع آوری شده که در کمک به مددجویان و ارائه خدمات حوزه بهزیستی هزینه می شود که این کمک ها تا پایان امسال برای پاسخ به برنامه و نیازهای مددجویان باید 2 برابر افزایش یابد.


وی ادامه داد: کمک های مردم و خیرین در افزایش ارائه خدمات به مددجویان و ارائه خدمات بهزیستی بسیار مهم است و مردم تاکنون نقش موثری در پیشبرد اهداف سازمان و کمک به افراد نیازمند داشته اند.


احداث 40 هزار مسکن در سال جاری توسط سازمان بهزیستی

بدخشان به فعالیت هایی که در حوزه مسکن مددجویان بهزیستی در سراسر کشور شده اشاره کرد و گفت: 40 هزار مسکن در سال جاری توسط سازمان بهزیستی برای افراد نیازمند تحت پوشش این سازمان احداث شده که تاکنون 30 هزار واحد آن تکمیل و در حال واگذاری است و مابقی نیز تکمیل و واگذار می شود.


وی اضافه کرد: مراحل انجام قرارداد برای احداث 80 هزار واحد مسکن مددجویی سازمان بهزیستی در حال انجام است تا اینکه پروژه احداث مسکن مددجویان برای مددجویان انجام شود که در این خصوص نیز خیرین نقش مهم و موثری دارند.


وی در خصوص ارائه انشعابات نیز گفت: سازمان های مرتبط همانند شرکت آبفا، برق، گاز در ارائه انشعابات منازل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی همکاری دارند تا اینکه نیاز مسکن و مشائل جانبی مسکن آنها حل شود.


ارائه 15 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان بهزیستی


قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به طرح توانمند سازی مددجویان تحت پوشش این سازمان تصریح کرد: این طرح برای عزت نفس مددجویان و توانمند سازی آنها و کاهش وابستگی به کمک های مراکز خدماتی و حمایتی اجرا می شود.


وی افزود: 15 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان بهزیستی امسال صورت گرفته تا اینکه مددجویان به سمت تولید و کسب درآمد و کاهش وابستگی به بهزیستی پیش بروند که این میزان فرصت شغلی تا پایان سال جاری افزایش می یابد.


پایان پیام/
 

کد خبر 343326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha