طرح تحقیق و تفحص از استانداری اردبیل در صحن علنی مجلس مطرح می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مجموعه استانداری اردبیل در اولین فرصت مقتضی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

جلیل جعفری بنه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، در خصوص آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری اردبیل، اظهار داشت: این طرح بررسی عملکرد مجموعه استانداری اردبیل در 10 سال گذشته بوده و مربوط به فرد یا شخص استاندار نیست.


وی، با اشاره به محرومیت های موجود جنوب استان اردبیل، افزود: به خاطر بی توجهی های بسیار جنوب استان در یک بن بست قرار گرفته است به طوری که اکثر روستاهای استان اردبیل خاکی بوده و از جاده آسفالت بی بهره می باشد.


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این مطلب که جاده های داخلی شهر خلخال، جاده خلخال به گیلان، ارسلان به خلخال و پونل به خلخال، وضعیت تاسف باری دارد، ادامه داد: جاده کلور، خلخال و درام به خاطر عدم توجه مسئولان استانی و عدم تخصیص اعتبارات مناسب پیشرفت مناسبی ندارد.


جعفری بنه، ادامه داد: بنده به عنوان پیگیر مشکلات جنوب استان در مجلس این طرح را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردم و بعد از تایید در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز به تایید رسید ودر مرحله بعد به وزارت کشور ارجاع و وزارت کشور بلافاصله آن را به استانداری اردبیل ارسال کرد و این استانداری توضیحات لازم را در خصوص موضوع مذکور ارائه داد.


قائم مقام وزیر کشور با طرح تحقیق و تفحص از استانداری اردبیل موافق است


رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استاندار فعلی اردبیل در این خصوص گزارشی تهیه و به وزارت کشور ارجاع داد، اضافه کرد: طبق ارقام، اعداد و جداول ارائه شده به وزارت کشور به نظر می رسید که بیشترین تخصیص اعتبار به جنوب استان اختصاص یافته است در حالی که در واقعیت، پیشرفت و توسعه ای در شهرستان خلخال مشاهده نمی شود و به همین خاطر از استدلال و پاسخ‌های ارائه شده قانع نشده و مراتب در جلسه‌ای با حضور قائم مقام وزیر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


این مقام مسئول، با اشاره به موافقت قائم مقام وزیر کشور و دلایل موافقت آن با این طرح، اعلام کرد: متوجه بودن استانداران گذشته نسبت به بررسی و بازخواست عملکرد آنها، توجیه استانداران فعلی و آینده نسبت به رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و برگرداندن حق قانونی و پایمال شده شهرستان خلخال از جمله دلایل موافقت با این طرح است.


سهم شهرستان خلخال از صنعت در حدود 100 نفر اشتغالزایی است


جعفری بنه، با اشاره به اینکه سهم شهرستان خلخال از صنعت در حدود 100 نفر اشتغالزایی است، گفت: خارج شدن مواد معدنی و معادن شهرستان به صورت خام، وضعیت اسف بار بهداشت در روستاهای جنوب استان، توجه نامطلوب و کمتر نسبت به سدهای معیشتی مانند سد گیوی که بعد از 15 سال به حالت معلق است، تخصیص اعتبار قطره ای به کارخانه سیمان که بعد از 15 سال تنها 20 درصد پیشرفت دارد، از جمله دغدغه های مردم جنوب استان است.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، به اجرا نشدن طرح هادی در اکثر روستاهای جنوب استان و یا درصد پایین ان نسبت به شمال استان اشاره کرد و بیان داشت: اهالی جنوب استان اردبیل احساس می کنند که مجموعه استانداری، نسبت به جنوب استان در توزیع اعتبارات توسعه‌ای تبعیضانه عمل کرده و عدالت را درباره نقاط دور افتاده استان رعایت نکرده است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری این مطلب که نماینده مجلس حق قانونی دارد که از عملکرد سازمان ها و وزارت خانه ها تحقیق و تفحص کند، عنوان کرد: ناعادلانه بودن تخصیص اعتبارات تنها مختص اعتبارات استانی نیست چراکه استاندار می تواند نقش مهمی در جذب اعتبارات ملی برای یک منطقه داشته باشد.


اندبیل خلخال جزو مناطق نمونه گردشگری ثبت شود


ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل، با بیان اینکه شهرستان خلخال ظرفیت بسیاری در گردشگری و جذب گردشگران دارد، گفت: 6 منطقه در استان اردبیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده و این درحالی است که اندبیل خلخال قابلیت های لازم و حتی بیشتر از حد استاندارد را برای منطقه نمونه گردشگری شدن دارد.


جعفری بنه، تصریح کرد: با این اوصاف و اینکه شهرستان خلخال زیرساخت های توسعه گردشگری را دارا می باشد، ضرورت است که شهرستان خلخال مورد توجه ویژه و جدی مسئولان سازمان گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته و حقی را که تاکنون در این زمینه ضایع شده را جبران نمایند.


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بالاخره بعد از تلاش های فراوان طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مجموعه استانداری اردبیل در اولین فرصت مقتضی در صحن علنی مجلس مطرح می شود، خاطر نشان کرد: پیگیری حقوق مردم وظیفه یک نماینده است و بنده فارغ از نتیجه این تحقیق و تفحص، پیگیری امورات و مشکلات جنوب استان اردبیل را وظیفه خود می دانم.


پایان پیام/

 

کد خبر 343576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha