بهره مندی 19هزار مددجوی کمیته‌ امداد اردبیل از دوره های آموزش خانواده

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل گفت: تعداد 19 هزار و 22 نفر از بانوان تحت حمایت این نهاد طی 10 ماهه‌ی سال جاری از دوره ها و کارگاه های آموزش خانواده بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، جلیل قدیمی، مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل، عصر امروز( 26 بهمن) با بیان این مطلب، اظهار داشت: آموزش خانواده ها و ارتقاء سطح آگاهی آنان یکی از اهداف مهم و مسمر ثمر این نهاد مقدس می باشد که با برگزاری چنین کارگاه هایی درصدد هستیم تا مددجویان در خصوص توانمندسازی، خودکفایی، آسیب های اجتماعی و... آگاهی های لازم را کسب کنند.


وی با بیان اینکه در طول این مدت 11 هزار و 566 نفر از مددجویان مشمولین نظام جامع و غیر نظام جامع با هدف ایجاد آگاهی در خصوص مهارتها و شیوه های فرزند پروری، معضلات بیکاری، بهداشت فردی و مهارتهای مقابله ای در این کارگاه ها حضور یافته اند، افزود: 393 نفر از جوانان در آستانه ازدواج نیز با هدف ایجاد آگاهی در زمینه‌ی ازدواج و چگونگی شناخت از یکدیگر، ملاک و معیارهای ازدواج موفق، معایب دوستی های قبل از ازدواج و پیامدهای ناشی از آن، از آموزشهای لازم بهره مند شده اند.


این مسئول با اعلام اینکه قبل از دریافت کمک هزینه‌ی جهیزیه توسط نوعروسان تحت حمایت آنها در کلاسهای آموزشی شرکت می کنند، اذعان داشت: شیوه‌ی برقرای ارتباط زوجین، عوامل موثر در پایداری زندگی، بهداشت روانی، آسیب طلاق و پیشگیری از اعتیاد مسائلی است که در این دوره های آموزشی مطرح شده است.


مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل، بهره مندی 414 نفر از جلسات طرح فلاح، توزیع یک هزار و 796 نسخه از ماهنامه‌ی پیام زن و بروشور آموزشی را از دیگر فعالیت های این نهاد عنوان کرد و گفت: آموزش 121 نفر از زنان مطلقه و شرکت سه هزار و 299 نفر از مددجویان در دوره های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی از دیگر موارد انجام شده در زمینه‌ی آموزش خانواده می باشد که در طول این مدت به انجام رسیده است.


پرداخت قریب به 2 میلیارد ریال در قالب خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته‌ی امداد شهرستان اردبیل


قدیمی خاطر نشان کرد: طی 10 ماهه‌ی سالجاری، افزون بر یک میلیارد و 904 میلیون ریال بابت کمک هزینه های درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.


وی، ابراز داشت: ارتقای سطح بهداشت و سلامت جسمانی و روانی خانواده های تحت حمایت یکی از مهمترین فعالیتهای مهم کمیته‌ی امداد می باشد که در این راستا کمک هزینه های درمانی و بهداشتی برای مددجویان پرداخت می گردد.


به گزارش روابط عمومی کمیته‌‌‌ امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، قدیمی، با بیان اینکه نظام بهداشت و درمان این نهاد با الگوی پزشک خانواده اجرا می شود، اظهار داشت: بهداشت و درمان یکی از مؤلفه های سلامت خانواده هاست که به همین منظور این نهاد مقدس با 52 پزشک متخصص و 18 پزشک عمومی قرار دارد فی مابین انعقاد نموده است.


مدیر کمیته‌ی امداد شهرستان اردبیل با اعلام اینکه 85 بیمار زمین گیر و 93 بیمار سرطانی از حمایتهای کمیته‌ی امداد شهرستان اردبیل برخوردار می باشند، تصریح کرد: اعتبارات دولتی جوابگوی هرینه‌ی سنگین درمان در بین اقشار آسیب پذیر جامعه نمی باشد و همه‌ی انسان های نوعدوست و نیکوکار وظیفه دارند تا با مساعدتهای خود، آلامی از درد بیماران نیازمند بردارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 343607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha