یک میلیون و 500 هزار نفر میهمان مناطق عملیاتی در نوروز

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با تأکید بر اینکه شعار امسال راهیان نور «ما ایستاده‌ایم» است از حضور بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در مناطق عملیاتی همزمان با ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سرهنگ پاسدار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در نشست خبری تشریح سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های راهیان نور جنوب گفت: بزرگ‌ترین واکنش دشمنان به انقلاب ما جنگ بود و استکبار جنگ را به ملت ما تحمیل کرد. ملت ایران بر اساس استراتژی و عقاید درست خود یک حرکت خارق‌العاده با عنوان جنگ هشت ساله دفاع مقدس را به ظهور رساندند.

ادیبی افزود: در دفاع مقدس ملت ایران با مقاومت و ایستادگی در عرصه‌های مختلف در واقع با 40 کشور می‌جنگید. راز موفقیت ملت ایران تکیه بر اندیشه‌های درونی و معنوی بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: دفاع مقدس یک انگیزش جهانی برای ملت‌های آزاده شد. در دوران جنگ همه گزینه‌های دشمن روی میز بود و همه دنیا برای شکست نهضت ملت ایران وارد جنگ و مبارزه شدند. در واقع دشمنان همه گزینه‌های خود در دوران دفاع مقدس را به مرحله عمل رساندند و همه تحریم‌هایی که علیه ملت ایران به وجود آوردند با مقاومت ملت شکست خورد.

سرهنگ ادیبی یادآور شد: ثمره این مجاهدت بزرگ ملت ایران باعث شد جریان آزادی‌خواهی در دنیا شکل بگیرد و در واقع می‌توان گفت نهضت بیداری اسلامی در جهان برخاسته از دفاع مقدس است و عزت و اقتدار و آزادگی ملت‌ ما امروز برگرفته از دفاع مقدس است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: ما توانستیم با درس‌گیری از نهضت عاشورا ایستادگی و مقاومت خودمان را به دشمنان نشان دهیم.

وی گفت: شعار امسال راهیان نور "ما ایستاده‌ایم" است. امیدواریم همه مردم و راهیان نور با درس‌گرفتن از دفاع مقدس درس ایستادگی را در زندگی مرور کنند.

وی اذعان کرد: راهیان نور از یک اقدام مقطعی و فصلی به یک حرکت مداوم در طول سال تبدیل شده است. در واقع راهیان نور محلی برای تربیت کادر جمهوری اسلامی و آشنایی جوانان و اسوه‌ها و الگوهایی است که دفاع مقدس را رقم زدند.

سرهنگ ادیبی گفت: مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی تأکید داشتند و امسال ما در راهیان نور تلاش کرده‌ایم با نگاه به زندگی شهیدان به ترویج ابعاد مختلف زندگی شهدا و ایثارگران بپردازیم.

وی از فعالیت کمیته‌های ده‌گانه در طول برگزاری راهیان نور خبر داد و گفت: اوج سفر راهیان نور از نیمه دوم اسفند تا پانزدهم فروردین است.

سرهنگ ادیبی خاطرنشان کرد: زیرساخت اسکان در گذشته برای زایران کم بود، با کمک نیروهای مسلح هم‌اکنون بیش از 110 هزار نفر شب‌مانی در استان خوزستان ایجاد شده است و در حال گسترش می‌باشد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از ساماندهی بحث راویان دفاع مقدس خبر داد و افزود: یکی از موضوعات مهم راهیان نور راویان دفاع مقدس هستند. ساماندهی جدیدی برای حوزه روایت‌گری در مناطق عملیاتی از سوی سپاه مرکزی راهیان نور انجام گرفته است.

سرهنگ ادیبی خاطرنشان کرد: در کشور 20 هزار راوی در ارتش، 16 هزار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 5000 از سوی نیروی انتظامی، بنیادشهید و بنیاد جانبازان، به عنوان راویان مقیم در یادمان‌ها فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از ثبت 20 اسفند به عنوان روز ملی راهیان نور در تقویم کشور خبر داد و گفت: در روز ملی راهیان نور همایش ملی راهیان نور در خوزستان برگزار خواهد شد. همچنین در خردادماه سال گذشته نیز راهیان نور به عنوان اثر ناملموس معنوی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید.

سرهنگ ادیبی به تشریح برخی از برنامه‌های ایام برپایی راهیان نور پرداخت و گفت: جشنواره ره‌آورد سرزمین نور با مسئولیت سپاه پاسداران، برگزاری اولین یادواره شهدای راهیان نور در معراج شهدای شهید محمودوند برخی از برنامه‌های ستاد مرکزی راهیان نور است.

وی از فعالیت شبکه مرکزی خادمین راهیان نور خبر داد و گفت: 20 هزار نفر در این شبکه ثبت‌نام کرده اند و به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی به خدمت‌رسانی به زایران مشغول هستند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه شبانه‌روزی امدادیاور با شماره تلفن 3130 در استان خوزستان خبر داد و گفت: این سامانه برای ساماندهی خودروهای شخصی و رفع موانع و مشکلات امدادی ایجاد شده است.

سرهنگ ادیبی از اجرای طرح شهید باقری در مناطق عملیاتی در زمان راهیان نور خبر داد و گفت: افرادی که با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی می‌آیند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت اینترنتی طرح شهید باقری از حوزه روایت‌گری، تغذیه و راهنمایی و اسکان زایران در ایام حضور خود در مناطق  عملیاتی بهره‌مند شوند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: 17 یادمان در نقاط مختلف عملیاتی امسال پذیرای مردم هستند.

وی از احیای بیمارستان‌های صحرایی دفاع مقدس خبر داد و گفت: بعضی از بیمارستان‌ها به عنوان نقاط اسکان در حال احیا و بازسازی هستند.

سرهنگ ادیبی با تأکید بر اینکه در طول بیش از یک سال گذشته هیچ‌گونه حادثه منجر به فوتی در سفرهای راهیان نور ثبت نشده، گفت: پیش‌بینی می‌شود 5 میلیون زایر تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

وی همچنین از حضور بیش از 10 هزار زایر خارجی در راهیان نور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در راهیان نور شرکت داشته باشند.

پایان پیام/
 

کد خبر 343870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha