برگزیدگان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان معرفی شدند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه و اطلاع رسانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان از معرفی برگزیدگان این جشنواره در استان خبر داد.

اسماعیل محمدپور، مسئول دبیرخانه و اطلاع رسانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان به خبرنگارخبرگزاری شبستان از گیلان گفت: 127 اثر از شاعران گیلانی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و بیداری اسلامی و بخش ویژه کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت 16 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره مطلوب است، تصریح کرد: بیشترین آثار رسیده مربوط به دامنه سنی 20 تا 35 سال بود.



محمدپور با اشاره به تشکیل کارگروه علمی تخصصی به ریاست فرامرز محمدی پور، منتقد ادبی و شاعر پیشکسوت دفاع مقدس استان، ادامه داد: آثار در دو مرحله توسط این کارگروه مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 6 اثر برگزیده و دو اثر قابل تقدیر شناخته شدند.



وی با اشاره به بخش‌های موضوعی جشنواره تصریح کرد: در بخش دفاع مقدس سه اثر برگزیده و در بخش مقاومت و بیداری اسلامینیز 3 برگزیده معرفی خواهند شد.



مسئول دبیرخانه و اطلاع رسانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان به بخش کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در این بخش شاعر و یا شعر حایز رتبه نداشته اما از دو شعار تقدیر می‌شود.



وی افزود:6 برگزیده اصلی با آثارشان به دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس معرفی خواهند شد و سال آینده با برگزیدگان سایر استان‌ها در بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس رقابت خواهند کرد.



پایان پیام/
 

 

کد خبر 344058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha