سننندج، میزبان نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری کردستان از اکران فیلم های راه یافته به بخش های مختلف جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای همزمان با تهران در سنندج برای نخستین بار خبر داد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: این جشنواره با توجه به نقش ارزشمند فیلم های 100 ثانیه ای در اعتلای فرهنگ وهنر و انتقال پیام با این رویکرد و به منظور آشنایی هنرمندان با آثار ارزشمند فیلمسازان کشور همزمان با تهران در سنندج نیز اکران می شود.


وی افزود: 11 فیلم تولید حوزه هنری استان کردستان به این جشنواره ارسال شد که با اعلام بخش غیر رقابتی سه فیلم "جایی برای مادربزرگم"به کارگردانی "جمیل نصیری"، "درمه بخوان" به کارگردانی" برزان رستمی" و" سایه ای برای پدر" به کارگردانی" فرزاد مرادی"در این بخش نمایش داده می شود.

 

مرادی با دعوت از علاقه مندان جهت دیدن آثار بخش های مختلف،در ایام برگزاری جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی در قسمت های اصلی، سینمای اخلاق، بین المللی و چشم انداز ایران 1404 از هفتم تا 10 اسفند سینما آزادی تهران و همزمان در 10 استان کشور برگزار می شود.


وی افزود: استان کردستان با داشتن پتانسیل های قوی در عرصه فیلم هم اکنون به عنوان کانونی مهم در عرصه فیلم های کوتاه مطرح است و فیلم سازان کردستانی توانسته اند به عنوان سفیرانی توانمند در اعتلای فرهنگ وهنر این دیار در جشنواره های داخلی و خارجی حضوری پررنگ و ارزشمند داشته باشند.


رئیس حوزه هنری کردستان تصریح کرد: یک فیلم 100 ثانیه ای به دلیل کوتاه بودن زمان فیلم بهترین رسانه برای انتقال پیام به مخاطب است و ایجاز و خلاقیت از مهمترین شاخصه های اینگونه فیلم ها است.


وی با اشاره به برگزاری مناسب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کردستان، خاطرنشان کرد: استقبال گسترده از این جشنواره نشان داد که مردم استان در کل نگاه ویژه ای به سینما دارند و این موضوع مسوولیت مدیران را در توسعه زیر ساخت های لازم این مهم سنگین تر می کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 344143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha