مشارکت‌ها در جشن نیکوکاری چهره به چهره باشد/تشکیل بانک اطلاعات خیرین

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه تلاش کمیته امداد بر روی جذب مشارکت‌ها به صورت چهره به چهره خیرین و نیکوکاران است، از تشکیل بانک اطلاعات خیرین استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان امروز(28 بهمن) در نشست ستاد برگزاری جشن احسان و نیکوکاری اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه امسال بیست و چهارمین سال جشن نیکوکاری را برگزار می‌کنیم، امیدواریم جشن مطلوب تری را به نمایش بگذاریم.

 

محمدعلی رمضانی با بیان اینکه همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد جشن نیکوکاری امسال به مدت سه روز از 14، الی 16 اسفند برگزار می‌شود، افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار "جشن توانمندسازی خانواده‌ها با حضور پرنشاط نیکوکاران" در سطح کشور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به سه روز مشخص شده جشن نیکوکاری تصریح کرد: در 14 اسفند جشن نیکوکاری در مدارس سراسر استان، 15 اسفند در پایگاه‌های مستقر در سطح شهرستان‌ها، مساجد و بسیج و 16 اسفند در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

 

رمضانی اذعان کرد: 300 پایگاه ثابت و 60 پایگاه سیار به همراه پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی و مساجد نیز به همراه صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج، سازمان دانش آموزی و کمیته امداد در برگزاری هر چه بهتر این جشن یاری می‌رسانند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهت تبلیغات و فضا سازی شهری، 10 هزار پوستر و یک هزار و 800 متر بنر برای این کار در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد 370 هزار پاکت نیز در سطح مدارس استان گیلان توزیع می‌شود که سود حاصل از آن از سوی مدیران مدارس، صرف امور تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت همان مدرسه می‌شود.

 

رمضانی خاطر نشان کرد: این پاکت‌ها که از چهارم اسفند در اختیار مدارس قرار می گیرد با تلاش مضاعف آموزش و پرورش در بحث انفاق و کمک به همنوع می تواند روحیه مشارکت دانش آموزان را برانگیزد.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش امسال معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی بر روی جذب مشارکت‌ها به صورت چهره به چهره خیرین و نیکوکاران است، گفت: با حضور در بین نهادها و شرکت‌های شهر صنعتی و ... و فروش قبض، مشارکت بیشتری را در جشن نیکوکاری جذب کنیم.

 

رمضانی در ادامه یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد و 430 میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شد که کلیه درآمد صرف نیازمندان همان محل و دانش آموزان همان مدارس شد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان اضافه کرد: گیلان دارای 18 هزار و 500 دانش آموز و سه هزار دانشجو تحت حمایت است که حفظ کرامت و ارزش انسانی آنان در اولویت برنامه های کمیته امداد است.


وی با اشاره به اینکه کمیته امداد گیلان حمایت از شش هزار یتیم را بر عهده دارد، افزود: ضمن قدردانی از عنایت خاص و اعتماد مادی و معنوی مردم، از آنان انتظار داریم که با مشارکت در این جشن بزرگ ملی به مناسبت سال نو، در ایام نوروز حداقل یک دست لباس نو بر تن این دانش آموزان محروم و نیازمند بپوشانیم.

 

رمضانی در ادامه از تشکیل بانک اطلاعات خیرین استان خبر داد و گفت: خیرین نقش حمایتی بسیاری دارند و تعامل کمیته امداد با خیرین یک تعامل دو طرفه است .


وی با اشاره به اینکه 650 میلیون تومان درآمد از صندوق صدقات داریم که 15 درصد از آن صرف دانش آموزان بی بضاعت می شود، اضافه کرد: مردم خیر استن گیلان توانستند در 10 ماه گذشته 42 میلیارد تومان در همه درآمدهای حاصل از اطعام، فطریه، زکات و ... به کمیته امداد کمک کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 344320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha