دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در ترویج فرهنگ جامعه دارد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نقش دانشگاه فرهنگیان در ترویج فرهنگ جامعه را مهم دانست و افزود: همه امور دانشگاهی تحت الشعاع محور فرهنگ قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی حسن نوروزی، معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، صبح امروز(29بهمن) در جشن تحصیل دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان این استان، گفت:دانشگاه فرهنگیان بستری ارزشمند برای تربیت معلمانی است که آینده جامعه را رقم می زنند.

 

نوروزی، توسعه و ترویج پژوهش های کاربردی در فعالیت های معلمان را یک ضرورت دانست و افزود:براساس نتایج تحقیقاتی انجام شده برای پرورش سرمایه انسانی باید از دوره ابتدایی شروع کرد و معلمان باید به این مهم توجه کنند.

 

وی نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: همه امور دانشگاهی تحت الشعاع محور فرهنگ قرار می گیرد و ما باید کارکرد فرهنگی موثری در تعلیم داشته باشیم.

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: رسالت اصلی آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی است که این مهم از سوی معلمان محقق می شود.

 

هادی زارع پور افزود: کلید توسعه کشورها آموزش و پرورش است که معلمان محور اصلی آن هستند.


وی بیان داشت: انتظار می رود روحیه جستجوگری و تحقیق در معلمان تقویت و روحیه خلاقیت و خودباوری پرورش یابد.

 

رئیس پردیس شهید ایزدپناه یاسوج نیزگفت:در این پردیس در بخش های پیوسته و ناپیوسته هزار دانشجو تحصیل می کنند که در نیم سال دوم250دانشجو از 5استان کشور در رشته های علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و ریاضی سال تحصیلی را آغاز کردند.

 

دکترفرهاد علی پور افزود: دانشجو معلمان پس از4سال تحصیل در دوره های تحصیلی مشغول به تدریس می شوند.

 

وی به جایگاه ویژه معلمان اشاره کرد و عنوان کرد: ایجاد شرایط توسعه مستلزم مشارکت معلمان در برنامه های توسعه و وضعیت تعلیم و تربیت است؛ چرا که پیشرفت جامعه وابسته به اندیشه معلمان آن است.

 

رئیس پردیس شهید ایزدپناه گفت:برنامه دانشگاه فرهنگیان پرورش نیروهای متعهد و متخصص برای تربیت آینده سازان جامعه یعنی نیروی انسانی و زیربنای توسعه است.

 

وی بیان داشت:این دانشگاه دومین مولود انقلاب نام گرفته که با حمایت بی دریغ مقام معظم رهبری ایجاد و ثمره خون هزاران شهید عزیز در ایران اسلامی است.


علی پور تصریح کرد: انتظار می رود دانشجویان با تلاش در تحصیل اهداف این دانشگاه را محقق کنند.

 

رئیس پردیس کوثر یاسوج نیز گفت: 276دانشجو در رشته های آموزش ابتدایی، مشاوره و ادبیات تحصیل می کنند.


حسینی گفت: از این تعداد 141نفرکارشناسی پیوسته 69نفر کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و66نفر در رشته های آموزش ابتدایی هستند.


گفتنی است در این آیین که در سالن کوثر شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد، دانشجو معلمان سوگندنامه معلمی قرائت کردند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 344445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha